میزان مطالبات پیمانکاران از دولت

میزان مطالبات پیمانکاران از دولت

http://www.bananews.ir/نشست خبری هیات مدیره انجمن صنفی شرکتهای پیمانکار تاسیسات و تجهیزات صنعتی ایران همراه با حاشیه هایی بود ،از جمله این اظهارات که مطالبات ما از دولت بسیار زیاد است ،اما آمار و ارقام دقیقی نمی توانیم بگوئیم .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ،در نشست خبری مذکور که روز سه شنبه در محل این انجمن برپا شد ،بیش از ۱۰ خبرنگار در سوالات مکرر خود از مصاحبه شوندگان آمار دقیقی مطالبه می کردند ، اما این مهم دست یافتنی نبود .

** چهارتن از اعضای هیات مدیره انجمن مذکور به پای میز مصاحبه آمده بودند و این کاری بود که شاید طی سالهای گذشته کمتر به آن توجه داشتند ، اما مطالبات از دولت آنها را چهره به چهره اصحاب قلم قرار داده بود .

** منوچهر اقبالی دبیر انجمن مذکور که سابقه ای بیش از ۱۰ سال در این سمت دارد ،در این نشست از برگزاری جشن تولد ۵۰ سالگی انجمن یادشده در بهمن ماه امسال خبر داد .

** محمد فریدنی نایب رئیس هیات مدیره در این نشست گوی سبقت را از رئیس هیات مدیره ربود و پس از دبیر اظهار داشت :تغییرات سیاسی سبب شده تا کارهای عمرانی به شرکت ها و سازمانهای نیمه دولتی یا وابسته به دولت واگذار شود .

**شرکتهای ۲۰۰ گانه انجمن نامبرده در رشته های راه وساختمان ، آب وفاضلاب ، نفت وگاز و در یک کلام ' صنعت احداث ' فعال هستند ، اما هیات مدیره معتقدند که ۸۰ درصد ظرفیت کاری آنها اکنون خالی است .

** مرتضی بنی احمد عضو هیات مدیره که به روایت دبیر انجمن خزانه دار بی پول هستند ،گفت : طی شش تا هفت سال اخیر تحولی در برگزاری مناقصات پروژه های عمرانی پدید آمده و آن اینکه ارجاع کار به شرکتها با سیستم و روال قانونی سابق فرق می کند .

** محمد احمدی رئیس هیات مدیره انجمن هم گفت : اعضای هیات مدیره این انجمن با مسئولان قرارگاه خاتم الانبیا گفت وگوی مستقیمی نداشته اند ،اما در مذاکرات با پیمانکاران ساختمانی توافق کردند که در مناقصه های کمتر از ۵۰ میلیارد تومان مشارکت نکنند ،اما فردای توافق (سال گذشته ) مسئولان قرار گاه در مناقصه ۱۵ میلیارد تومانی پروژه وزارت نیرو شرکت و برنده آن شده اند .

 

    نظرات