جلو گیری از برداشت حدود ۵۹ هزار متر مکعب از منابع آب زیرزمینی در...

مدیر امور منابع آب شهریار گفت: با انسداد یک حلقه چاه غیرمجاز از برداشت سالانه حدود ۵۹ هزار متر مکعب آب جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "محمدرضا گیتی پژوه" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی یک حلقه چاه غیرمجاز در مجموع به عمق ۱۷۰ متر و با دبی ۳ لیتر برثانیه در منطقه حصار طهماسب ملارد پر و مسدود شد .

وی همچنین با بیان اینکه این  چاه در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی پر و مسدود شده است، افزود: با انجام این عملیات از خروج ۵۹ هزار و ۴۰۰ متر مکعب آب در سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری خواهد شد .

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری درجلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود و در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد کنترل کرد.

گیتی پژوه در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب شهریار بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات