ثبت اطلاعات مهندسان در سامانه وزارت راه و شهرسازی تا ۱۵ آبان ماه

ثبت اطلاعات مهندسان در سامانه وزارت راه و شهرسازی تا ۱۵ آبان ماه

http://www.bananews.ir/رئیس سازمان نظام مهندسی استان یزد تاکید کرد: مهندسان سازمان نظام مهندسی استان یزد نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمدرضا جواهری اظهار داشت: مهندسان نظام مهندسی ساختمان استان یزد فرصت دارند تا ۱۵ آبان‌ماه نسبت به ثبت اطلاعات فردی و حرفه‌ای خود در سامانه وزارت راه و شهرسازی اقدام کنند. وی با اشاره به موضوعی که به تازگی در دستورکار وزارتخانه قرار گرفته است، افزود: مهندسانی که تمایل دارند در بحث مسکن مهر و قراردادهای سه‌جانبه فعالیت کنند، باید اطلاعات فردی و حرفه‌ای خود را از طریق سامانه‌ای که وزارت راه و شهرسازی به همین منظور راه‌اندازی کرده است، ثبت کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد خاطرنشان کرد: در راستای اجرای این طرح که مجموعه نظام مهندسی از این پس بر اساس آن عمل خواهد کرد، همه مهندسان و اعضای صاحب پروانه اشتغال مجموعه نظام مهندسی استان باید تا ۱۵ آبان‌ماه اطلاعات و مشخصات خود را در این سامانه وارد کنند. وی با بیان اینکه تاکنون تنها ۲۰۰ نفر از مهندسان استان یزد در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، تاکید کرد: در صورتی که تا تاریخ ذکر شده مهندسان نسبت به ثبت اطلاعات خود در این سامانه اقدام نکنند، مسئولیتی متوجه سازمان نظام مهندسی نخواهد بود و این سازمان هیچ‌گونه خدماتی به این افراد ارائه نخواهد کرد.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان یزد همچنین مجموعه فعالیت‌های انجام شده در دفتر نمایندگی نظام مهندسی اردکان را قابل تقدیر دانست و گفت: این دفتر از لحاظ مالی در رتبه نخست استان قرار دارد و بیشترین دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی برگزار شده در استان مربوط به شهرستان‌های اردکان، طبس و سپس تفت بوده است.

جواهری تشکیل این نشست را در راستای بررسی مسائلی نظیر ساخت و ساز و کیفی‌سازی ساخت و ساز در شهرستانها عنوان کرد و گفت: در این نشست ارتقا دفتر نمایندگی شهرستان اردکان، مسائل پیرامون مسکن مهر و تخصیص تسهیلات خاص به قراردادهای سه‌جانبه مورد بحث و بررسی قرار گرفت. وی از تقسیط ۱۲ ماهه حق‌الزحمه نظارت پروژه‌های مسکن مهر در استان خبر داد و بیان داشت: این تسهیلات به مدت یک سال به پروژه‌های مسکن مهری که قرارداد سه‌جانبه دارند، ارائه خواهد شد.

جواهری ادامه داد: همچنین به منظور معطل نماندن پرونده‌های سه‌جانبه مسکن مهر در سازمان نظام مهندسی ساختمان، نقشه‌ها به صورت ویژه ظرف سه روز بررسی و رسیدگی خواهد شد. وی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در شهرستان اردکان مربوط به عدم رعایت زیربنا در احداث ساختمان‌هاست تصریح کرد: با رعایت آیین‌نامه، ۲۸۰۰ مشکلی که در مورد استحکام بنا در حوزه این شهرستان بود، دیگر وجود ندارد و از این نظر در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

فرماندار اردکان نیز در این نشست با اشاره به ارتقا فرهنگ شهری مردم شهرستان اردکان گفت: خوشبختانه مردم این شهرستان در زمینه واگذاری املاک خود به شهرداری به منظور انجام پروژه‌های عمرانی در شهر مقاومت سابق را نداشته و تعامل خوبی با مجموعه شهرداری دارند. احمد کمالی همچنین دسته‌بندی و ارائه گزارش‌ها و پیشرفت کارهای حوزه ساخت و ساز توسط دفتر نمایندگی نظام مهندسی اردکان را خواستار شد. وی افزود: نه تنها در حوزه اردکان بلکه در حوزه شهر احمدآباد نیز تعامل خوبی بین مجموعه نظام مهندسی و شهرداری وجود دارد. کمالی همچنین از کسب رتبه اول مسکن مهر اردکان در حوزه خودمالکی خبر داد و اظهار امیدواری کرد: با حضور مستمر مجموعه مدیریتی سازمان نظام مهندسی استان در این شهرستان، شاهد تقویت دفتر نمایندگی شهرستان اردکان باشیم.

 

    نظرات