احداث سد قره چای رامیان در مدیریت سیلاب این شهرستان و تامین آب شرب...

در دیدار سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان و سرپرست فرمانداری شهرستان رامیان بر مطالعات و اجرای طرح های مدیریت سیلاب در این شهرستان تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در دیدار با سرپرست فرمانداری شهرستان رامیان اظهار کرد: فعالیت های شرکت در مجموع در سه محور مطالعات منابع آب، حفاظت و بهره برداری منابع تاسیسات و مجاری آبی و محور سوم هم در توسعه منابع آب شامل سدسازی ها ، شبکه سازی ها و طرح های آبرسانی و... است.

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان افزود: شهرستان رامیان رودخانه های متعددی دارد. رودخانه هایی که عمدتا از داخل شهرها مراکز جمعیتی عبور می کنند و هم به لحاظ کمی و هم کیفی نیاز به بحث های حفاظتی دارند.

وی افزود: دو بخش مهم در شهرستان رامیان به نام بخش مرکزی و فندرسک وجود دارد و بخش شرقی یعنی فندرسک، متکی به رودخانه ای است که این رودخانه در حوزه شهرستان رامیان نیست که مقداری کار را سخت می کند.

مهندس حسینی، تعدد چاه های غیر مجاز و سیلاب را از موضوعات مهم در این شهرستان عنوان کرد و گفت: لازم است مطالعات جامعی که در بحث سیلاب شهری قبلا  توسط شرکت آب منطقه ای انجام شده و بر مبنای احداث رسوبگیر و آشغالگیر و کانال انحراف آب در بالادست شهر است ، اجرائی گردد.

وی تصریح کرد: احداث سد قره چای رامیان در مدیریت سیلاب این شهرستان و تامین آب شرب رامیان و آزادشهر  نقش اساسی دارد.

سرپرست فرمانداری شهرستان رامیان نیز در این دیدار ضمن تشکر از شرکت آب منطقه ای و اداره منابع آزادشهر و رامیان در خدمات ارائه شده به مردم این شهرستان ، بر همکاری متقابل با شرکت آب منطقه ای گلستان در جهت توسعه شهرستان و صیانت از منابع آبی تاکید کرد.

حمید رضا چوبداری آسیب پذیری شهر رامیان از سیلاب وارده از بالادست شهر (حوضه یغر علی) را مهم ارزیابی کرد و تامین نیاز اعتباری طرح مطالعه شده قبلی را لازم دانست.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گلستان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گلستان

    شركت آب منطقه‌ای گلستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات