یکپارچه سازی اطلاعات منابع انسانی، اولویت اول وزارت نیرو

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو با بیان این که یکپارچه سازی اطلاعات منابع انسانی، اولویت اول وزارت نیرو است، گفت: مهمترین وظیفه حاکمیتی ستاد، در اختیار داشتن اطلاعات جامع و دقیق است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای یزد، "محمدصالح اولیا " معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو در جلسه ای که با حضور مدیران عامل صنعت آب و برق استان یزد برگزار شد، با تاکید بر اهمیت ارتقای فرآیندها ،  اظهار کرد: ارتقای فرآیندها یکی از پروژه های مهم وزارت نیرو است تا با تحقق آن مستند سازی فرآیندها صورت گیرد و شاخص های عملکرد شرکت ها نیز ارتقا یابد .

وی با بیان این که وزارت نیرو و شرکت های تابعه در زمینه توسعه دولت الکترونیک نیز برنامه های خوبی را در دستور کار خود دارند، گفت: یکی از این برنامه ها طرح قرائت یکپارچه کنتورهای آب و برق است که شهر قم به عنوان پایلوت برای اجرای آن درنظر گرفته شده است .

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو بیان کرد: امیدواریم با بهره برداری از این طرح ها، شاهد افزایش رضایتمندی و تقویت حمایت های اجتماعی باشیم.

اولیا یکپارچه سازی اطلاعات منابع انسانی را اولویت اول وزارت نیرو برشمرد و افزود: مهمترین وظیفه حاکمیتی ستاد، در اختیار داشتن اطلاعات جامع و دقیق است،  بنابراین لازم است تا پایان تابستان جاری،  اقداماتی در این خصوص انجام تا بتوانیم با رصد اطلاعات،  اقدامات موثری را در دستور کار قرار دهیم .

وی همچنین در پایان سخنان خود تقویت شوراهای انسجام بخشی صنعت آب و برق استان ها را از دیگر برنامه های معاونت تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو برشمرد.

درادامه "محمدمهدی جوادیان زاده" مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، به بیان شاخص های عملکرد شرکت پرداخت و گفت: علی رغم وجود خشکسالی ها طی چند سال اخیر،  تلاش کردیم با بهره برداری مناسب از خط اول انتقال آب، آب مورد نیاز مردم را تامین کنیم .

وی افزود: با توجه به این که تا کنون اعتباری جهت بازسازی خط انتقال آب درنظر گرفته نشده، ضروری است اعتبارات لازم تخصیص یابد تا خط مستهلک بازسازی شود .

جوادیان زاده به نصب کنتورهای هوشمند اشاره و بیان کرد: با تلاش های صورت گرفته، تا کنون ۷۵ درصد چاه های استان مجهز به کنتور هوشمند شدند و پیگیری ها برای نصب صد درصدی آن ادامه دارد .

وی همچنین به اقدامات شرکت آب منطقه ای یزد در زمینه فرهنگ سازی و اطلاع رسانی اشاره کرد و گفت: این شرکت در این زمینه اقدامات بسیار خوبی را انجام داده که برگزاری نشست با بهره برداران، اجرای طرح سپاس آب ،  اجرای طرح داناب و رویداد آبی نمونه هایی از آن است .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد، پر و مسلوب المنفعه نمودن بیش از ۲۶۰ حلقه چاه غیرمجاز، پهنه بندی کیفیت منابع آب استان، اجرای برنامه ایمنی آب در سطح استان و فعال نمودن شورای حفاظت منابع آب استان را از دیگر شاخص های عملکرد آب منطقه ای یزد برشمرد و اظهار کرد: سند سازگاری با کم آبی استان تدوین شده و طی هفته های آتی تصویب خواهد شد .

وی با بیان این که برای تدوین این سند ۲۶ راهبرد به منظور مدیریت مصرف آب درنظر گرفته شده است، گفت: این راهبردها در بخش های کشاورزی، صنعت و شرب می باشد که در نهایت منجر به صرفه جویی ۳۰ درصدی آب در بخش صنعت، ۲۰ درصدی در بخش شرب و ۵۰ درصدی در بخش کشاورزی خواهد شد .

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای یزد در پایان به بیان مشکلات و چالش های حوزه آب پرداخت و تصریح کرد: کاهش قابل توجه اعتبارات سال جاری، عدم استقبال بخش خصوصی در سرمایه گذاری طرح های آبی و محدودیت اختیارات شرکت در تخصیص منابع آب از جمله مهمترین مشکلات شرکت آب منطقه ای در راستای خدمت رسانی به مردم است .

گفتنی است در این جلسه مدیران عامل صنعت آب و برق به بیان برنامه ها و مشکلات حوزه های فعالیت خود پرداختند و در پایان نیز راهکارهایی جهت رفع این مشکلات مطرح شد.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای یزد

منبع خبر

شركت آب منطقه‌ای یزد

شركت آب منطقه‌ای یزد یک سازمان دولتی می باشد

    نظرات