بزرگترین نمایشگاه صنعت برق خاورمیانه گشایش یافت

بزرگترین نمایشگاه صنعت برق خاورمیانه گشایش یافت

http://www.bananews.ir/بزرگترین نمایشگاه صنعت برق خاورمیانه امروز با حضور معاون اول رئیس جمهوری در تهران آغاز به کار کرد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) با حضور محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهوری و مجید نامجو وزیر نیرو، امروز چهارم آبان ماه بزرگترین نمایشگاه برق خاورمیانه به میزبانی تهران آغاز به کار می کند.

این گردهمایی چهار روزه با حضور ۵۳۲ شرکت شامل ۴۶۰ شرکت داخلی و ۷۲ شرکت خارجی از ۱۱ کشور آلمان، چین، ایتالیا، ترکیه، مقدونیه، سوئیس، اتریش، اوکراین، جمهوری چک، اسپانیا و هند در فضایی به وسعت بیش از ۵۰ هزار مترمربع در ۱۲ سالن نمایشگاهی و دو هزار متر مربع فضای باز برگزار می شود.

هدف از برگزاری نمایشگاه برق تهران انتقال فناوری های جدید در صنعت برق، برقراری تعامل بیشتر بین دولت و بخش خصوصی، توسعه صادرات صنعت برق و ایجاد رقابت سالم در بین شرکتهای فعال در صنعت برق است.

پیش بینی می شود در حاشیه برگزاری این نمایشگاه، نشستهای تخصصی در زمینه روشهای نوین صرفه جویی انرژی برق، عرضه نوین محصولات روشنایی در بخش LED و ایجاد نیروگاههای زود بازده و احداث خطوط نیرو تشکیل شود.

از سوی دیگر در حاشیه این نمایشگاه، نشستهایی با شرکتهای خصوصی تولید کننده تجهیزات صنعت برق در راستای سال جهاد اقتصادی و اصل ۴۴ قانون اساسی با محوریت بررسی چالش های صنعت برق، توسعه صادرات و حمایت از ساخت داخل برگزار می شود.

به گزارش مهر، در شرایط فعلی ایران از نظر ظرفیت نصب شده نیروگاهی در جایگاه نخست در بین کشورهای منطقه خاورمیانه قرار گرفته است و در سالجاری پانزدهمین کشور بزرگ از نظر ظرفیت تولید برق نیروگاهی در بین کشورهای جهان است.

در سالهای اخیر در بین کشورهای جهان جایگاه سومین کشور در رشد ظرفیت نصب و راه اندازی تولید برق نیروگاهی را در اختیار داشته است و از ابتدای برنامه چهارم توسعه تاکنون ظرفیت نصب شده نیروگاههای ایران با افزایش حدود ۲۵ هزار و ۳۰۰ مگاواتی همراه بوده است.

هم اکنون تعداد اشتراکات برق کشور از مرز ۲۶ میلیون عبور کرده است ضمن اینکه در شرایط فعلی ۱۰۰درصد جمعیت شهری و تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار هستند.

 

    نظرات