تغییر سیستم حمل و نقل جاده‌ای به ریلی

تغییر سیستم حمل و نقل جاده‌ای به ریلی

http://www.bananews.ir/رئیس کل گمرک ایران تغییر سیستم حمل و نقل کشور از جاده ای به ریلی را پیشنهاد کرد و گفت: متاسفانه در حال حاضر کمتر از ۵ درصد حمل و نقل کشورمان ریلی و ۹۵ درصد به صورت جاده ای است که با تغییر این رویه جلوی قاچاق کالا گرفته می شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) عباس معمارنژاد در گفتگو با مهر با بیان اینکه گمرک در بخش حمل و نقل کالا برای توسعه اقتصادی کشور، کمک به ترانزیت را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: ترانزیت یا عبور خارجی کالا خود منجر به توسعه سیستم و شبکه حمل و نقل کشور می شود.

رئیس کل گمرک ایران افزود: با توجه به موقعیت حساس و جغرافیای ویژه کشور، امکان ترانزیت حجم بالایی از کالاها از کشور وجود دارد. سال گذشته حدود ۱۰ میلیون تن کالا از کشورمان ترانزیت شده است که این امر خود باعث توسعه سیستم حمل و نقل کشور شده است.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی تاکید کرد: معتقدم که سیستم حمل و نقل کشور باید از جاده ای به سمت ریلی حرکت کند، متاسفانه در حال حاضر کمتر از ۵ درصد حمل و نقل کشورمان ریلی و ۹۵ درصد به صورت جاده ای است که این امر تبعات انسانی و زیست محیطی به همراه دارد.

وی خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم بخش عمده ای از حمل و نقل را از طریق ریلی انجام دهیم، جلوی بسیاری از کالاهای قاچاق را می گیریم، زیرا امکان خارج کردن کالا را از بین می بریم.

معمارنژاد از برنامه ریزی برای توسعه سیستم حمل و نقل از طریق اختصاص تسهیلاتی برای ترانزیت کالا خبرداد و عنوان کرد: گمرک از ترانزیت واقعی و ترانزیت به کشورهای مقصد مانند تاجیکستان، ارمنستان، افغانستان، عراق و آذربایجان حمایت می کند.

 

 

    نظرات