وضعیت کیفی هوای اصفهان، کاشان و نجف‌آباد ناسالم برای گروه های حساس است

وضعیت کیفی هوای اصفهان، کاشان و نجف‌آباد ناسالم برای گروه های حساس است

کیفیت هوای شهرستان های اصفهان، کاشان و نجف‌آباد در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قراردارد.

به گزارش «پارما» میانگین شاخص کیفی هوای شهر اصفهان در ایستگاه‌های مراقبت دائم و طبق اعلام مرکز پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در 24 ساعت منتهی به هفت صبح امروز پنجشنبه با میانگین 107 ( AQI ) در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس ثبت شده است.

وضعیت هوای کلان‌شهر اصفهان امروز در میدان احمدآباد با شاخص 129 ناسالم برای گروه های حساس ، خیابان استانداری 91 سالم ،خیابان پروین 91 سالم،خیابان رودکی 117 و بزرگراه خرازی 105 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس است .

همچنین کیفیت هوا در خمینی شهر با میانگین 76 ، شاهین شهر با میانگین 88 مبارکه با میانگین 78 در وضعیت سالم و در کاشان و نجف آباد به ترتیب با میانگین 129 و 119 در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قراردارد.

شاخص کیفی هوا ( Air Quality Index ) معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده موجود در هوا نظیر منوکسید کربن، دی اکسیدگوگرد، ترکیبات نیتروژن دار، ازون و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از 10 میکرو متر و ذرات کوچکتر از 2.5 میکرو متر) را که دارای حدود مجاز متفاوت با واحدهای مختلف است را تبدیل به یک عدد بدون واحد می‌کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می‌دهد .

شاخص کیفی هوا از صفر تا 50 هوای پاک، 51 تا 100 هوای سالم، 101 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس، 151 تا 200 ناسالم برای عموم، 201 تا 300 بسیار ناسالم و 301 تا 500 خطرناک است.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات