بسته‌های تشویقی شورای پنجم ویژه مناطق کم‌برخوردار  ...

بسته‌های تشویقی شورای پنجم ویژه مناطق کم‌برخوردار ...

بسته‌های تشویقی شورای پنجم ویژه مناطق کم‌برخوردار مشهد بی‌سابقه است/ عزم جدی مدیریت شهری برای رفع دغدغه‌مندی مالکیت و رسمی شدن املاک

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدحسین ودیعی در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی منطقه 4 شهرداری مشهد، با بیان اینکه منطقه 4، منطقه‌ای با فرصت‌ها و تهدید‌های متفاوت و ظرفیت‌های مختلفی است، اظهارکرد: از جمله این ظرفیت‌ها میتوان به اراضی بزرگ مقیاسی اشاره داشت که فرصت مناسبی برای سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های اقتصادی، تجاری و نیز ساخت واحد مسکونی ویژه اقشار کم‌درآمد هستند.

ودیعی با بیان اینکه شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود پیوسته بدنبال ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، رفاهی، فرهنگی و ورزشی در مناطق کم‌برخوردار بوده است، گفت: این مهم را در دو قالب به جد پیگیری کرده‌ایم؛ نخست تعیین تکلیف واحدهای مسکونی، اراضی و املاک فاقد پایانکار و قولنامه‌ای بوده که در بافت‌های غیررسمی شکل گرفته‌اند.

وی افزود: شورای شهر مشهد مشوق‌هایی را برای تعیین تکلیف و اخذ پایانکار و بهسازی این واحدهای مسکونی درنظر گرفته است و یکی از دغدغه‌های ساکنان از حیث مالکیت برطرف می‌شود.

عضو هیات رئیسه شورای شهر مشهد، 2 مصوبه تشویقی شورا برای کمک به ساکنان مناطق پیرامونی و کم‌برخوردار، در طول تاریخ پس از انقلاب اسلامی بی‌سابقه دانست.

ودیعی خاطرنشان کرد: ساکنانی که دغدغه‌مندی حوزه مالکیت و رسمی شدن املاک و اراضی خود را دارند، میتوانند از این ظرفیت قانونی بهره ببرند و شهرداری مشهد نه تنها در بسیاری از بخش‌ها تمامی حقوق خود را بخشیده، بلکه یارانه‌هایی را هم برای ساماندهی بافت‌های فرسوده درنظر گرفته است.

وی با اشاره به تعریف پروژه‌های عمرانی مختلف در سطح منطقه 4، گفت: میزان فضای سبز ایجاد شده، طی 3 سال اخیر در مناطق کم‌برخوردار مشهد بی‌سابقه است؛ یکی از این بوستان‌ها، پارک خطی «آفرینش» است. پارکی با مساحت حدودی 2 هکتار که از کیفیت بسیار مناسبی نیز برخوردار است.

ودیعی در ادامه صحبت‌های خود به گود کشتی باچوخه شهید بابانظر اشاره کرد و افزود: متاسفانه سالها خلاء زمین و فضایی مناسب برای این ورزش قدیمی و پرطرفدار در مشهد کاملا محسوس بود؛ شهرداری مشهد با تاکیدات شورای شهر، علیرغم اینکه مسئولیت مستقیمی نداشته، پای کار آمد و با سرمایه‌گذاری حدود 3 میلیاردتومان مجموعه‌ای درخور شان و جایگاه کشتی خراسان ایجاد کرده است.

مجموعه ورزشی شهید قربانی، پروژه دیگری بود که نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد به آن پرداخت و گفت: این سالن چندمنظوره در دو بخش ورزش های آبی و تشکی تعریف شده که فرصت خوبی برای ایجاد شادی و نشاط ساکنان این محدوده است؛ تاکنون بالغ بر 8 میلیاردتومان در این پروژه اعتبار صرف شده که بیش از این اعتبار، کماکان مورد نیاز است تا مجموعه به بهره‌برداری برسد. امیدواریم با تخصیص اعتبار مجموعه ورزشی شهید قربانی هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات