راه اندازی سامانه سازمان الکترونیک در نظام مهندسی گلستان

راه اندازی سامانه سازمان الکترونیک در نظام مهندسی گلستان


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان از  راه اندازی سامانه سازمان الکترونیک در دهه امامت و ولایت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، محمد ابراهیم پور, راه اندازی سامانه سازمان الکترونیک را کاری ماندگار برای جامعه مهندسی استان عنوان کرد و افزود: بعد از ابلاغ ارائه خدمات الکترونیکی از سوی دولت که بر طبق آن تمامی سازمان ها و نهادهای دولتی و نیمه دولتی و خصوصی مکلف شدند تا خدمات خود را به صورت الکترونیکی در اختیار مردم قرار دهند, سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان نیز بر آن شد تا با دستور کار چابک سازی سیستم ، حذف روندهای اضافه و در نهایت بهینه سازی ارائه خدمات به مردم اجرای سازمان الکترونیک را در دستور کار خود قرار دهد.

وی افزود: بعد از دو سال تحقیق، مطالعه و بررسی عملکرد سایر سازمان نظام مهندسی ساختمان استان ها توسط کارگروهی متشکل از اعضایی که در این زمینه صاحب نظر بودند، در نهایت ساختار نحوه ارائه خدمات الکترونیک در سازمان ترسیم و خواسته ها ، روند کار و سایر خدمات الکترونیک مشخص شد.

ابراهیم پور در ادامه اظهارداشت: به موازات این کار شرکت های نرم افزاری ارائه دهنده خدمات الکترونیکی که مورد تایید شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور بوده اند، مورد بررسی قرار گرفتند و پس از کارشناسی، توضیح و آشنایی با نرم افزارهای شرکت های فوق، این نرم افزار که نزدیکترین ساختار مورد مطالعه سازمان را داشت، انتخاب شد. ‌

وی با اشاره به شرایط کنونی و با توجه به شیوع ویروس کوویید ۱۹ و الزام انجام امور با کمترین تردد و صیانت از سلامتی اعضا و مراجعان به سازمان، بیان داشت:  پس از راه اندازی این سامانه، بیشتر خدمات سازمان بدون حضور و مراجعه ارباب رجوع انجام می شود.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان گلستان، این سامانه را انقلابی بزرگ در خدمات الکترونیک سازمان برشمرد و گفت: در کشور کمتر ارگانی را می توان یافت که این حجم از خدمات را به صورت الکترونیک ارائه کند.

وی کیفر، یکی از مزیت‌های مهم این سامانه را شفافیت مالی سازمان اعلام کرد و افزود: این سامانه بر چند اصل مهم بنا شده است که می توان به جلوگیری از ترددهای غیر ضروری به سازمان و دفاتر نمایندگی توسط مالک و مهندس، ارتباط مستقیم با بانک برای ارائه خدمات بانکی و شفافیت در زمینه حسابداری،  امکان برقراری ارتباط با شهرداری، ارتباط با اداره کل راه و شهرسازی به منظورتسهیل در فرایند صدور، تمدید، ارتقاپروانه اشتغال،امکان اتصال به اداره کل ثبت اسناد و املاک و شرکت گاز، امکان ارسال گزارشات نظارتی، تسریع در روند کنترل نقشه، تغییر اساسی در روند صدور شناسنامه فنی ملکی، تغییر ساختار و نحوه ارجاع کار نظارت با رویکرد نزدیک شدن عدالت نسبی در ارجاع، امکان صدور و چاپ گواهی نامه برای دوره های سمینارهای آموزشی، امکان ارائه خدمات رفاهی، امکان ثبت درخواست های مهندسان، امکان ارسال مکاتبات اعضا،امکان انجام کلیه خدمات صدور، تمدید و ارتقا پروانه از طربق درگاه الکترونیکی، امکان انجام کلیه مراحل آموزشی اشاره کرد.

رییس سازمان در پایان خاطر نشان کرد: امیدوارم  انقلاب بزرگی که در راستای تسهیل امور مهندسان و ارباب رجوع و تسریع در ارائه خدمات، به همت هیات مدیره و با بهره گیری از توان و تخصص تیمی مجرب و باتجربه در این حوزه صورت گرفته است، گامی اساسی در جهت کسب رضایت مهندسان و ارتقاء سلامت اداری و سازمانی و بهره وری هر چه بیشتر باشد.

وی گفت: از مهندسان و مراجعان سامانه می خواهیم تا با سعه صدر و همکاری متقابل ما را در راه اندازی هر چه بهتر این سامانه یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات