روند تکمیل سد مخزنی گیوی و احداث شبکه آبیاری پایاب آن بررسی شد

ظهر امروز هفدهم مرداد ماه در محل کارگاه سد مخزنی گیوی، با حضور رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل، معاون طرح و توسعه شرکت، نماینده مجریان سد و شبکه آبیاری گیوی و پیمانکاران و مشاوران این پروژه ها، روند تکمیل و احداث سد گیوی و شبکه آبیاری پایاب سد گیوی بررسی شد.

مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل در این جلسه گفت: باید با کار بیشتر، نسبت به تکمیل و اتمام کارهای باقیمانده سد و همچنین عملیات احداث شبکه آبیاری آن تلاش کنیم .

مهندس عباس جنگی مرنی با اشاره به شروع عملیات حفاری تونل انتقال آب شبکه آبیاری گیوی از دو قسمت پرتال ورودی و خروجی تونل انتقال آب از سد مخزنی گیوی  تصریح کرد: مشاوران و پیمانکاران طرح سد گیوی و شبکه آبیاری پایاب آن، باید با تمام توان و با توجه به شرایط کاری منطقه از جمله محدودیت فصل کار و منابع مالی و افزایش هزینه مصالح و ابزار کار، اجرای پروژه را اولویت بندی نموده و پیش ببرند و مجریان طرح ها برنامه عملیاتی و اجرایی طرح را راهبری ویژه نمایند .

در این جلسه مهندس بهروز پورمهر معاون طرح و توسعه شرکت آب منطقه ای اردبیل نیز گفت: با توجه به مطالعه فنی و تعیین مسیر مناسب برای احداث تونل انتقال آب شبکه آبیاری پایاب سد گیوی، احداث این تونل سرعت می گیرد و در برنامه زمانبندی تعیین شده، به اتمام می رسد .

در ادامه جلسه، مهندس عباس جنگی مرنی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای اردبیل با اشاره به تامین مالی احداث پروژه از طریق فاینانس دو بانک کشاورزی و سپه تصریح کرد: با پرداخت به موقع منابع مالی، پروژه با برنامه ریزی مناسب احداث شبکه آبیاری گیوی تسریع گردد .

مهندس حجت پورعزیز نماینده مجری سد مخزنی گیوی نیز در این جلسه با اشاره به انجام اقدامات تکمیل این سد گفت: در حال حاضر عملیات تزریق بتن در بخش پرده آب بند در جناح چپ سد بدون وقفه و مطابق با برنامه زمانبندی شده، در حال انجام است .

مهندس حجت پورعزیز افزود: انجام عملیات هیدرومکانیکال، ابزار دقیق، تزریق بتن در پرده آب بند جناح چپ سد، تملک بخشی از اراضی مخزن و جانمایی دکل های خطوط انتقال برق از جمله اقدامات تکمیلی می باشد که با دریافت منابع مالی لازم و انجام آنها، سد گیوی به مرحله آبگیری کامل و بهره برداری نهایی خواهد رسید .

در ادامه نشست، مهندس رضا حبیبی نماینده مجری طرح احداث شبکه آبیاری پایاب سد گیوی با اشاره به شروع عملیات حفاری تونل تصریح کرد: با این اقدام، عملیات احداث شبکه شروع شده است و سایر فعالیت های اجرایی و مراحل احداث این شبکه نیز با سرعت پیش خواهد رفت و مشاور طرح برنامه ریزی لازم را برای پیشبرد آن انجام داده است .

مهندس رضا حبیبی اظهار داشت: در حال حاضر پیمانکار پروژه ماشین آلات و امکانات لازم را در محل احداث شبکه مستقر و کار را شروع کرده است و امیدواریم با دریافت به موقع اعتبار مالی از بانکهای کشاورزی و سپه، طرح طبق برنامه زمانبندی احداث و به بهره برداری برسد و شاهد شکوفایی بیشتر منطقه باشیم .

در ادامه این جلسه پیمانکاران و مشاوران طرح های سد و شبکه آبیاری گیوی نیز با ارائه گزارش کاملی از آخرین وضعیت پروژه های سد و شبکه نسبت به تداوم فعالیت ها و تسریع در عملیات اجرایی تاکید کردند و در پایان جلسه، تصمیمات لازم برای پیشبرد هر چه بهتر این طرحها اتخاذ شد .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات