عملیات اجرایی ساخت هنرستان مجتمع آموزشی مهر علوی  ...

عملیات اجرایی ساخت هنرستان مجتمع آموزشی مهر علوی ...

عملیات اجرایی ساخت هنرستان مجتمع آموزشی مهر علوی آغاز شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی هنرستان مجتمع آموزشی مهر علوی (ویژه ایتام) ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، اظهارکرد: رسیدگی به ایتام و مستعضفان یکی از سفارشات مهم و برجسته امام‌علی(ع) بوده که در سیره این امام همام نیز کاملا مشهود است؛ امام‌علی(ع) در آخرین لحظات زندگی خود نیز در وصیت به امام‌حسن(ع)، توجه به یتیمان را توصیه کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه پیروان امام‌علی(ع) هم باید پایبند به توصیه‌ها و وصایای ایشان باشند، گفت: ایتام، نیازهای متنوعی دارند که یکی از این نیازها، نیاز آموزشی و علمی است و با جدیت باید مورد توجه قرار گیرد تا با استفاده از این ظرفیت و بستر، بتوانند استعدادهای خدادادی خود را شکوفا کنند و در آینده تبدیل به افرادی توانمند و متخصص در جامعه شوند؛ از این طریق می‌توانند نیازهای روزمره خود را پاسخگویی کنند.

حیدری خاطرنشان کرد: فقدان و نبود سرپرست و پدر برای ایتام یکی از نقص‌های جدی این عزیزان است که دیگران باید این کمبود را در قالب مراکز فرهنگی و علمی جبران نمایند.

وی با بیان اینکه مجموعه مهر علوی اقدام شایسته‌ای بوده که جمعی از دلسوزان و خیرین شهر اقدام به تشکیل آن نموده‌اند و در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول به ارائه آموزش می‌پردازد، افزود: بسیار خرسندیم که تاکنون موفقیت های چشمگیری هم در عرصه تعلیم و تربیت کسب کرده‌اند.

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در اوایل فعالیت شورای پنجم، مجموعه مهر علوی درخواست و تقاضایی مبنی بر توسعه فضای آموزشی خود ویژه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و هنرستان مطرح کرد؛ شورا نیز با توجه به اهمیت این موضوع و رسالتی که در این حوزه برای خود قائل است، در کنار خیرین قرار گرفت و به شکل مشارکت، با مصوبه خود زمین مجاور این مجموعه، به مساحت 1400 مترمربع را در اختیار مجتمع مهر علوی قرار داد.

حیدری با بیان اینکه هزینه صدور مجوز ساخت رایگان خواهد بود و شهرداری هیچ وجهی را دریافت نخواهد کرد، افزود: بدون شک با همراهی و همیاری خیرین، این مجموعه هرچه زودتر شکل خواهد گرفت و فرزندان یتیم شهر امام‌رضا(ع) مهارت‌های لازم را فرامی‌گیرند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات