فعالیت 16  گروه برقی خط گرم در خراسان جنوبی

فعالیت 16 گروه برقی خط گرم در خراسان جنوبی

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "مهدی دادگر" در حاشیه بازدید "مصطفی نخعی" عضو کمیسیون انرژی و نماینده مردم شهرستان‌های سربیشه و نهبندان در مجلس شورای اسلامی از مرکز دیسپاچینگ و فوریت‌های برق شرکت توزیع نیروی برق استان خراسان جنوبی در بیرجند با بیان اینکه سرانه انرژی توزیع نشده مشترکان در خراسان جنوبی یک هفتم متوسط کشور است و این میزان 27 صدم دقیقه در روز معادل 99 دقیقه در سال است، گفت: در راستای برنامه‌های شرکت توانیر و با اقدامات همکاران امیدواریم این شاخص باز هم بهبود یابد.
وی افزود: تلفات انرژی الکتریکی شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی در پایان سال ۹۸ به میزان ۶.۹۶ درصد بوده که از هدف تعیین شده برای این سال کمتر شده و زیر میانگین کشوری قرار دارد.
وی در ادامه به تعداد نیروگاه‌های خورشیدی محدود به ظرفیت انشعاب کمتر از 100 کیلووات اشاره کرد و گفت: در استان 319 مورد از این نیروگاه‌ها فعال است که مجموع ظرفیت آنها 3.16 مگاوات است.
دادگر افزود: در حال حاضر 26 پروانه نیروگاه خورشیدی مستقل از انشعاب با ظرفیت 164 مگاوات توسط ساتبا برای احداث نیروگاه در استان صادر شده است که از مجموع پروانه‌های صادره 15 مورد با مجموع ظرفیت 137.5 مگاوات موفق به انعقاد قرارداد خرید تضمینی با ساتبا شده است، همچنین 3 نیروگاه خورشیدی در شهرستان‌های سربیشه، خوسف و بشرویه به بهره‌برداری تجاری رسیده که ظرفیت اسمی تولید برق آنها 18 مگاوات است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اجرای پروژه‌های کاهش تلفات و همچنین تدوین رویه‌ها و دستورالعمل‌های جاری شرکت با رویکرد کاهش تلفات، موجب دستیابی به تلفات تک رقمی(6.96 درصد) در پایان سال 98 شده و جایگاه مناسبی در بین شرکت‌های توزیع کشور ایجاد کرده است.
وی به جایگزینی و اصلاح شبکه‌های فشار متوسط هوایی سیمی با سیم روکش‌دار اشاره کرد و تبدیل شبکه فشار ضعیف به کابل خودنگهدار را یک پروژه مهم و ادامه‌دار دانست.
دادگر تصریح کرد: با وجود مشکلاتی چون شیوع بیماری کرونا، تحریم‌ها، محدودیت‌های شدید اعتباری و میزان مطالبات بسیار بالا از مشترکان، با تلاش همکاران سعی کرده‌ایم که ضمن استمرار تامین برق در گذر از تابستان بدون خاموشی در کشور سهیم باشیم.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات