خط بحرانی در توزیع برق شیراز وجود ندارد

خط بحرانی در توزیع برق شیراز وجود ندارد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جلال زراعت پیشه" با بیان اینکه مهمترین هدف صنعت برق، تامین برق مطمئن و پایدار برای مشترکان است، گفت: امروز می‌توان مدعی بود که این هدف محقق شده و مشترکان در محدوده توزيع نيروي برق شيراز، شامل ۱۰ شهرستان از برقي مطمئن و پايدار برخوردار هستند و با اقدامات اساسي و زيربنايي انجام شده در سال‌هاي اخير، خاموشي‌هاي برنامه‌ريزي شده به صفر رسیده است.

زراعت پیشه، همچنین خاطرنشان کرد: با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای طی سال‌های اخیر، موفق شده‌ایم که درصد تلفات انرژي برق را از بيش از ۱۶ درصد به حدود ۹ درصد کاهش دهيم و اين موضوع به تامين برق با کيفيت کمک شاياني کرده است.


۱۲۰ میلیارد تومان طرح برقی آماده افتتاح در هفته دولت

معاون برنامه‌ریزی و مهندسی شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در این جلسه اعلام کرد که تلاش براي آماده‌سازي ۱۲۰ ميليارد تومان طرح با هدف افتتاح در هفته دولت، در حال انجام است.

محمدرضا سلاحی گفت: سال ۹۸ به رغم مشکلات عدیده اقتصادی، بالغ بر ۱۶۰ میلیارد تومان پروژه در زمینه‌های بهسازی، توسعه، نوسازی و ارتقای شبکه و بهبود کيفيت برق‌رساني در حوزه استحفاظي توزيع نيروي برق شيراز اجرايي شده است.

سلاحی گفت: توسعه نیرورسانی به ۲۵ هزار متقاضی با ۴۲ میلیارد تومان اعتبار، توسعه فیدر با رویکرد جذب مشترکان جديد با ۸.۵ ميليارد تومان اعتبار، تامين و بهسازي لوازم اندازه‌گيري با صرف ۳۷ ميليارد تومان اعتبار، توسعه زيرساخت آي‌سي‌تي با صرف ۳ ميليارد تومان اعتبار و ... بخشي از اقدامات اجرايي شده طي سال گذشته بوده است.

او با بیان اینکه اجرای طرح‌های توسعه فیدر بیشتر در منطقه بیضاء متمرکز بود، این اقدامات را زمینه‌ساز تامين برق حداقل ۱۰۰۰ حلقه چاه کشاورزي در اين منطقه دانست و گفت: اين اقدام قطعا علاوه بر بهبود کيفيت برق تامين شده براي مشترکان بخش توليد حوزه کشاورزي، امکان مديريت مصرف آب، ارتقای بهره‌وري بخش کشاورزي و ... را نيز به همراه خواهد داشت.

لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات