ورود و تردد خودروهای سنگین در شهر، منوط به اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل بار  تبریز است

ورود و تردد خودروهای سنگین در شهر، منوط به اخذ مجوز از سازمان حمل و نقل بار تبریز است

به گزارش شهریار، فاضل نادری افزود: به دلیل نیاز بعضی از بخشهای اقتصادی کشور نظیر نیروگاههای صنایع فولاد و ... ضروری است محموله‌هایی با مشخصات خارج از استاندارهای مجاز، در شبکه جاده‌ای کشور حمل گردند. لذا جهت تعیین شرایط و کیفیت حمل و اعمال نظارت و کنترلهای لازم در حین عمل، مجوزهای ویژه‌ای تحت عنوان مجوزهای ترافیکی پیش‌بینی شده که صدور آن در حیطه وظایف و مسئولیتهای اداره کل ایمنی و ترافیک است.

وی افزود: در ضمن پروانه عبور، برای وسایل نقلیه‌ای صادر می‌شود که عرض آن از ۵ متر، طول از ۳۰ متر و وزن کل (بار و وسیله نقلیه) از ۹۶ تن تجاوز ننماید.

او درباره مشخصات مجوزی تردد محموله فوق سنگین و حجیم که صادر شده است اظهار نمودند:مشخصات محموله بشرح ذیل می باشد: نوع ترانسفور ماتور، طول ۱۰ متر، عرض ۲.۳ متر، ارتفاع ۴.۱ متر، وزن ۲۱۸ تن می باشد.

وی درباره مشخصات وسیله نقلیه بشرح ذیل هست گفت: نوع وسیله بوژی، وزن ۷۸.۵ تن، تعداد محور ۲۰، تعدادچرخ ۱۴۶ ، طول کل ۴۵ متر، وزن کل ناخالص، ۲۸۰ تن ، ارتفاع از سطح زمین ۵ متر، وزن کل تریلی یا محموله ۲۶۸ تن می باشد.

نادری در مشخصات مسیر تردد خودرو محموله فوق سنگین و حجیم خاطر نشان کرد: زیر گذر سه راهی اهر- بطرف جاده باسمنج در خلاف جهت ترافیک- جاده باسمنج- بلوار آیت ا...ملکی تبریز- بلوار قائم- فلکه فردوس- رمپ ورودی به فلکه فردوس از سمت بیمارستان شهدا در خلاف جهت ترافیک خیابان فردوس ضلع جنوبی خیابان فردوسی به طرف میدان ائل گلی – بلوار ائل گلی- اتوبان شهید کسایی- دیزل آباد بسمت میدان راه آهن- اول رسالت- دیزل آباد بسمت پل تراکتور سازی می باشد.

وی درباره تردد خودروهای محوله ترافیکی افزود: به‌منظور کاهش و روان‌سازی ترافیک معابر شهر تبریز، ورود تمام خودروهای سنگین به داخل شهر ممنوع است.

وی ادامه داد: ورود خودروهای سنگین به شهر در صورت لزوم، طبق مجوز(تردد مکانی و زمانی) از هئیت مدیره  از  سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری کلانشهر تبریز و تأیید پلیس راهور شهرستان تبریز مجاز است.

وی افزود: بر اساس مصوبه‌ی شورای شهر تبریز و تعرفه‌ی مشخص‌ شده، صدور مجوز تردد خودروها نیز به عهده‌ی سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری کلانشهر تبریز است.
نادری تأکید کرد: با توجه به هماهنگی با پلیس راهور، ورود و تردد خودروهای سنگین به سطح شهر، کنترل می‌شود و در صورت نداشتن مجوز تردد، با راننده‌ی متخلف برخورد قانونی خواهد شد.

وی در ادامه گفت: شرکت حمل و نقل موظف به رعایت کلیه قوانین و مقررات دستورالعمل جابجایی محمولات ترافیکی در راههای کشور می باشد.

نادری افزود: : شرکت حمل و نقل موظف است ضمن هماهنگی با پلیس راهور شهرستان تبریز، تمهیدات و اقدامات ایمنی ترافیک را در طول مسیر با علائم و تابلو های هشدار بعمل آید.

نادری در ادامه گفت: مسئولیت هر گونه ایراد و آسیب و خسارات احتمالی به تاسیسات و تجهیزات شهری و سایر موارد بر عهده شرکت حمل و نقل می باشد.

وی اظهار داشت: گشت های نظارت و بازرسی سازمان اقدام به اسکورت محموله در مسیر تردد خواهند نمود.

وی در خصوص دریافت مجوز تردد خودرو نیز گفت: تمام رانندگان و مالکان خودروهای سنگین باید با در دست داشتن مدارک شناسایی خود و خودرو، به سازمان سازمان مدیریت حمل و نقل بار درونشهری و حومه شهرداری کلانشهر تبریز ، واقع در میدان ابوریحان انتهای خیابان شهید سلیمان خاطر ضلع غربی ترمینال مرکزی تبریز اداره ساماندهی(بخش  صدور مجور تردد زمانی و مکانی خودروهای باری سنگین ) مراجعه کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات