شتاب بخشی به پروژه کریدور شمال-جنوب شهرک خاوران

شتاب بخشی به پروژه کریدور شمال-جنوب شهرک خاوران

به گزارش شهریار، نسیانی شهردار منطقه ۹ تبریز اظهار داشت: طی دو سال اخیر با اهتمام اعضای شورای شهر و شهردار تبریز  اقدامات قابل توجهی در جهت تکمیل زیرساخت های اساسی شهرک خاوران و رفع کمبودهای زیربنائی این حوزه اجرا گردیده است.

شهردار منطقه۹ افزود: در راستای تکمیل شبکه های ارتباطی شهرک خاوران، احداث پروژه کریدور شمال- جنوب این شهرک (اتصال اتوبان پیامبر اعظم(ص) به بلوار شهدای غواص) بعنوان یکی از پروژه های ضروری و اولویت دار در سطح منطقه می باشد که مدیریت شهرداری منطقه۹ با جدیت بدنبال تکمیل و بهره برداری از آن بوده و در این راستا اقدامات گسترده عمرانی با هماهنگی عوامل ذیربط در حال اجرا می باشد.

نسیانی با مرور فعالیت های عمرانی در حال اجرا در این پروژه خاطرنشان کرد: احداث غلاف های شماره۱ بطول ۶۵ متر و غلاف شماره۲ بطول ۷۰ متر، تملک اراضی بمساحت ۱۴۰۰۰ متر مربع، احداث کانال هدایت آبهای سطحی بطول ۳۰۰ متر، احداث میدان بمساحت ۱۶۰۰۰ متر مربع، کف سازی پیاده روها بمساحت ۳۰۰۰ متر مربع و احداث رمپ شرقی اتصال خیابان ۶۵ متری به بلوار شهدای غواص بطول۲۵۰ و عرض۷/۵ متر، از جمله اقداماتی است که در جهت تکمیل این پروژه در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به عملیات نهال کاری گسترده در این مسیر گفت: بمنظور ایجاد فضاهای سبز در این شریان اصلی از شهرک خاوران، نهال کاری گسترده در مسیر رفت و برگشت ۶۵ متری خاوران بطول ۷ کیلومتر(مسیر رفت - برگشت و رفیوژ میانی) توسط واحد سیما، منظر و فضای سبز منطقه صورت گرفته است.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: نهال کاری در این مسیر با درخت نارون (قره آغاج بومی) که درختی منحصر بفرد و مقاوم به کم آبی و سازگار با شرایط آب و هوائی می باشد با رعایت کامل اصول فنی انجام شده و بزودی با اتمام عملیات عمرانی نسبت به گلکاری، کاشت درختچه های زینتی و همچنین زیباسازی مسیر نیز اقدام خواهد شد.

نسیانی خاطرنشان کرد: با توجه به هماهنگی های صورت گرفته با اداره برق شهرستان تبریز، طول مسیر از روشنائی کافی بهره خواهد برد.

شهردار منطقه۹ تصریح کرد: استفاده حداکثری از فصل کاری پیش رو و شتاب بخشی در اجرای این پروژه در دستور کار معاونت فنی و عمرانی منطقه قرار دارد و مصمم هستیم با تلاش ها و پیگیریهای لازم، این پروژه امسال بطور اکمل مورد بهره برداری قرار گرفته و در اختیار همشهریان قرار گیرد.

شهردار منطقه۹ در سخنان پایانی خود، با اشاره به استمرار اجرای پروژه های عمرانی در سالجاری، اتمام و بهره برداری از دیگر پروژه های دردست اجرا را سیاست شهرداری منطقه۹ در سالجاری برشمرد و اظهار داشت: در حال حاضر، احداث کانال فرامنطقه ای جمع آوری آب های سطحی بطول ۳/۷ کیلومتر، احداث ساختمان ایستگاه آتش نشانی خاوران، احداث ورودی جدید تفرجگاه ائل باغی، رفع نواقصات عمرانی محلات، آماده سازی شهرک خاوران و تکمیل ساختمان اداری، با جدیت تلاشگران عمرانی منطقه پیگیری می شود و این پروژه ها نیزازاهم فعالیت های عمرانی سال۹۹ می باشند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات