هزینه ۳۵۹ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های مختلف شهری در مناطق کم  ...

هزینه ۳۵۹ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های مختلف شهری در مناطق کم ...

هزینه ۳۵۹ میلیارد تومانی برای اجرای پروژه های مختلف شهری در مناطق کم برخوردار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، رمضانعلی فیضی امروز در نطق پیش از دستور صد و یکمین جلسه علنی شورای شهر مشهد اظهار کرد: از سال ۱۳۴۵ بیش از ۴۲ روستا به شهر اضافه شده است و جمعیت مناطق کم برخوردار با تعاریف کنونی از ۱۰ درصد و حدود ۴۶ هزار نفر به بیش از ۳۰ درصد و به حدود یک میلیون و بیست هزار نفر افزایش یافته است.
وی افزود: این جمعیت در فضایی بالغ بر چهار هزار و ۷۰۰ هکتار یعنی ۱۲ درصد شهر مشهد با تراکم بالا و فشردگی ساکن هستند.
رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای شهر مشهد با بیان این که جا دارد از کارهای خوب دوره های گذشته علی الخصوص دوره چهارم در خصوص اصلاح بافت های مناطق کم برخودار تشکر کنم زیرا سبب کاهش این روند شده است، بیان کرد: اما در دوره پنجم سعی شده تا به موضوع حاشیه نشینی یا به ‌عبارت بهتر مناطق کم برخوردار با رویکرد اصولی و علمی نگاه شود.
فیضی خاطرنشان کرد: در این ۳۵ ماه از عمر شورا سعی کردیم با در نظر گرفتن چهار محور کلیدی، فرایند بازآفرینی در محلات کم برخوردار را پیگیری کنیم.
وی با اشاره به تصویب لایحه ساماندهی اراضی بزرگ مقیاس در مناطق پیرامونی و کم برخوردار شهر اضافه کرد: در این راستا توافقاتی با بزرگ مالکین از جمله اوقاف با ۴۹ درصد (دو هزار و ۲۵۳ هکتار) از اراضی بزرگ مناطق پیرامون شهر و آستان قدس با ۴۳ درصد(هزار و ۹۷۷هکتار) از اراضی بزرگ مناطق پیرامون شهر داشته ایم و در حال پیگیری و تبدیل به احسن نمودن و تعدیل کاربری های خدماتی در این مناطق هستیم.
رئیس کمیسیون مناطق کم برخوردار و پیرامونی شورای شهر مشهد به اقدامات و پروژه های عمرانی اجرا شده و در حال اجرای مناطق کم برخوردار و پیرامونی مشهد اشاره کرد و گفت: بهسازی ۱۵۳ هزار متر مربع پیاده رو تنها در دو سال با بودجه ای بیش از ۴۷ میلیارد تومان، اختصاص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح و بازگشایی معابر در محلات هدف تنها در سال ۹۹، بخشی از این اقدامات بوده است.
فیضی خاطرنشان کرد: همچنین اختصاص پنج درصد از سر جمع اعتبارات پروژه‌های عمرانی سال جاری به اجرای پروژه‌های پیشنهادی شهروندان در محلات کم برخوردار با همکاری دفاتر تسهیلگری با مبلغی در حدود ۸۴ میلیارد تومان و آسفالت بخش زیادی از معابر خاکی مناطق کم برخوردار و پیرامونی بخش دیگری از اقدامات انجام شده در این مناطق در طی دوسال گذشته بوده است.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات