ساخت شهرهای جدید؛ تصمیم گیری سریع، اجرای کند

ساخت شهرهای جدید؛ تصمیم گیری سریع، اجرای کند

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: در تصمیم‌گیری‌ها سریع عمل می‌کنیم اما در زمینه اجرا به علت آن‌که درست تصمیم گیری نکرده‌ایم، دچار مشکل شده و کند پیش می‌رویم.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مصطفی خانزادی- کارشناس مسکن در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: پیش از شروع هر اقدامی در زمینه شهر‌سازی، بررسی تمام جوانب کار و اینکه آیا می‌توانیم تمام منابع و امکانات آن شهر را فراهم کنیم، ضروری است.

وی افزود: متاسفانه به این موضوع توجه کمی شده است و این کوتاهی متوجه برنامه‌ریزان و مجریانی است که از تخصص‌شان به نحو شایسته استفاده نمی‌کنند.

خانزادی در ادامه با بیان این‌که توجه به اسکان افراد بدون فراهم کردن زیرساخت‌ها و امکانات در شهرهای جدید، اشتباه بزرگی است خاطرنشان کرد: ساکنان شهرک‌های اقماری دردمندتر از سایر اقشار جامعه هستند؛ بنابراین نباید با ساختن خانه برای آن‌ها، فراهم کردن امکانات زندگی در اطراف آن را فراموش کنیم؛ شهرهای فاقد امکانات در دراز مدت، مشکلاتی جدیدی برای ساکنان خود و جامعه به وجود می‌آورند.

این کارشناس همچنین با تاکید بر ضرورت ایجاد شغل در شهرهای جدید اظهار کرد: اگر اشتغال‌زایی در شهر‌های جدید دیده نشود، این شهرها به مرور تبدیل به خوابگاه‌هایی برای ساکنان خود می‌شوند چرا که ساکنان آن مجبور هستند روزها برای اشتغال و امرارمعاش، به کلانشهرها بروند.

وی در ادامه با بیان این‌که یکی از مشکلات موجود در شهرهای جدید، فرهنگ‌های متفاوت ساکنان آن است، افزود: هنگامی که طیف جمعیتی خاص با وضعیت اقتصادی خاص در این شهرها ساکن باشند، طبیعتا تحملشان کمتر است و اگر برای پر کردن اوقات فراغتشان برنامه‌ریزی نشود، مشکلات فرهنگی و اجتماعی جدیدی ایجاد می‌شود.

خانزادی همچنین خاطرنشان کرد: محل زندگی و کار در زندگی انسان‌ها و میزان شادابی‌شان نقش مهمی دارد. اگر می‌خواهیم کاری کنیم، باید آن را به بهترین شکل انجام دهیم؛ نباید هدف صرفا اسکان باشد؛ ضروری است تمام جوانب را بررسی کنیم.

این کارشناس در ادامه یاد آور شد: در دلسوز بودن مسوولان ما هیچ تردیدی وجود ندارد اما باید برنامه ریزی دقیق تری داشته باشیم.

وی در پایان با بیان اینکه وضعیت شهرهای جدید ما در مقایسه با سایر نقاط دنیا مناسب نیست، افزود: اگر امکانات کافی در شهرهای جدید و اقماری فراهم باشد، زندگی در آن‌ها بسیار لذت‌بخش است چرا که به دور از هرگونه آلودگی صوتی و هوایی هستند.

 

 

    نظرات