ساخت و بهسازی جاده‌های خرمشهر

ساخت و بهسازی جاده‌های خرمشهر

http://www.bananews.ir/سرپرست اداره راه و ترابری خرمشهر گفت: با اعتباری بالغ بر ۱۲۰ میلیارد ریال؛ جاده‌های خرمشهر توسط این اداره در حال ساخت و بهسازی است.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهران خاویزی امروز در گفت‌وگو با فارس در آبادان اظهار داشت: راه و ترابری، حمل و نقل و پایانه‌ها و بسیاری دیگر از دستگاه‌های ذیربط در کاهش حوادث جاده‌ای و همچنین کاهش خسارات جانی و مالی در حوادث رانندگی، نقشی اساسی ایفا می‌کنند.

وی افزود: در راستای ایمن‌سازی جاده‌های شهرستان و جلوگیری از بروز حوادث ناگوار در این خصوص اقدامات مؤثری توسط این اداره در حال انجام است.

سرپرست اداره راه و ترابری خرمشهر با اشاره به این اقدامات تصریح کرد: روکش آسفالت جاده ساحلی خرمشهر به طول بیش از شش کیلومتر، فاز اول کمربندی جدید خرمشهر، حدفاصل جاده خرمشهر ـ اهواز و جاده امام صادق(ع) به طول هفت کیلومتر، تعریض و روکش آسفالت راه روستایی شنه به طول بیش از چهار کیلومتر، تعریض و روکش آسفالت ۱۰ کیلومتر ابتدای جاده امام صادق(ع) و بهسازی جاده یادمان شهدای عملیات رمضان به طول ۱۳ کیلومتر از پروژه‌های راهسازی شهرستان خرمشهر است.

به گفته وی ۴۰ کیلومتر راه در خرمشهر در حال احداث است.

خاویزی اضافه کرد: تاکنون ۱۱ کیلومتر از آن به بهره‌برداری رسیده و ۳۴ کیلومتر آن تا پایان سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با بیان میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه خاطرنشان کرد: اعتبار اولیه قرارداد این پروژه‌ها ۱۲۰ میلیارد ریال این اعتبار از محل اعتبارات ملی و استانی تأمین شده است.

سرپرست اداره راه و ترابری خرمشهر در ادامه با اشاره به اینکه عملیات راهداری خرمشهر به طور مستمر در حال انجام است، گفت: این عملیات شامل خط‌کشی جاده‌ها که معمولاً به دلیل مساعد بودن شرایط آب و هوایی قبل از ایام نوروز انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: همچنین انجام لکه‌گیری هندسی سطح جاده‌ها، نوسازی علایم فرسوده، رنگ‌آمیزی پایه تابلو و شست و شوی علایم در فصل بارندگی و تسطیح و پاکسازی شانه و حریم راه از دیگر اقدامات انجام شده این اداره است.

به گفته خاویزی نگهداری سیستم روشنایی و چراغ‌های راهنمایی موجود، گشت‌زنی مستمر راهداری و پاکسازی سطح جاده‌ها از هرگونه مواد زائد مانند سنگ، لاشه حیوانات و ... از جمله عملیات مستمر راهداری در منطقه است.

وی عنوان کرد: ما هر ساله خط‌کشی جاده‌ها را تجدید کرده و تابلوها و علائم رانندگی را در جاده‌ها نصب می‌کنیم تا از بروز حادثه در این جاده جلوگیری شود.

سرپرست اداره راه و ترابری خرمشهر در ادامه به ایمن بودن قطعی مسیر جاده‌ای شلمچه اشاره کرد و گفت: جاده شلمچه جاده‌ای کاملاً ایمن است و از این نظر هیچ مشکلی در آن مشاهده نمی‌شود.

وی گفت: این جاده دارای دو باند کاملاً مجزا بوده و مسیر آن دارای خط‌کشی است.

 

 

    نظرات