تماشای  «درب باغ» احیا شده و  عبور از «دوربرگردان بلوار ساحلی» در بیست و ششمین چلچراغ توسعه

تماشای «درب باغ» احیا شده و عبور از «دوربرگردان بلوار ساحلی» در بیست و ششمین چلچراغ توسعه

مهدی بذرافشان، گفت: پروژه‌های این هفته از طرح چلچراغ توسعه به میزبانی مناطق یک و سه و با اعتبار حدود 46 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم بهره‌برداری از  پروژه‌های بیست و ششمین هفته چلچراغ توسعه عصر روز دوشنبه 20 مردادماه همزمان با میلاد امام موسی کاظم(ع)  بیان کرد: این مراسم از ساعت 19 در مرکز محله درب باغ واقع در خیابان فاضل نراقی جنب مهینستان راهب با رعایت پروتکل‌ها و ضوابط بهداشتی آغاز می‌شود.

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری کاشان، احیای مرکز محله درب باغ را به عنوان یکی از پروژه‌های شاخص این هفته چلچراغ یادآور شد و عنوان کرد: این پروژه مهم تاریخی و فرهنگی با اعتبار 16 میلیارد ریال آماده بهره‌برداری شده است.

به گفته بذرافشان، وسعت محوطه پروژه احیای مرکز محله درب باغ به عنوان محل تلاقی چندین محله، 3 هزار مترمربع و مساحت معابر منتهی به این مرکز محله هم 4 هزار مترمربع است و اقدامات مختلفی محوطه‌سازی، بهسازی و اجرای فضای سبز و تأمین روشنایی برای آن انجام شده است.

وی، همچنین به پروژه‌ دوربرگردان بلوار ساحلی به خیابان درب اصفهان به عنوان پروژه دبگر چلچراغ در این هفته اشاره و بیان کرد: این دوربرگردان نیز با صرف هزینه 14 میلیارد ریال احداث شده که فردا به بهره‌برداری می‌رسد که 315 متر مربع بتن‌ریزی، عرشه و بدنه شامل 16 متر جدول، بلوک فرش، رنگ آمیزی، آسفالت و علائم ترافیکی در این پروژه انجام گرفته است.

بذرافشان، با تأکید بر ضرورت اجرای پل دوربرگردان ساحلی به خیابان درب اصفهان به عنوان مطالبه چندین ساله  شهروندان در  این محدوده تصریح کرد: با توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از تجمیع ترافیک و دشواری مسیر دسترسی‌ها، اجرای این پروژه می‌تواند علاوه بر سهولت در تردد و کاهش سوانح رانندگی، موجب صرفه‌جویی در مصرف و زمان شود.

وی در ادامه اجرای آسفالت معابر اطراف پارک شهید قدیرزاده و کوچه شهید کاشانیان(دارایی) را یادآور شد و گفت: این پروژه‌‌ها نیز در مساحتی بالغ بر 12 هزار متر و حدود 6.7 میلیارد ریال هزینه به اجرا رسیده است.

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، همچنین با اشاره به بهسازی معابر بافت تاریخی شامل بدنه‌سازی، کف‌سازی و آسفالت خاطرنشان کرد: کوچه درب باغ تا پانخل، کوچه تاریخی احسان، کوچه آزادی 46 واقع در میدان کمال الملک، کوچه باستان17 در خیابان علوی و کوچه گذر محله واقع در بلوار نماز (محله عباس‌آباد) از جمله معابری محسوب می‌شوند که با صرف 6.5 میلیارد ریال اعتبار بهسازی و مهیای بهره‌برداری شده‌اند.

بذرافشان، بهسازی بوستان ملاحبیب الله شریف واقع در خیابان درب اصفهان را نیز متذکر شد و گفت: این پروژه با اقداماتی شامل بلوک فرش، فضای سبز، رنگ آمیزی و مبلمان شهری در مساحت 600 متر مربع با هدف زیباسازی شهر، افزایش روحیه نشاط و تعالی شهروندان و منظر شهری، با اعتباری 2.5 میلیارد ریال اجرا شده است.


لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات