تخریب و آزاد‌سازی ملک در خیابان امیرکبیر

تخریب و آزاد‌سازی ملک در خیابان امیرکبیر

احمد شاه بالایی با بیان اینکه ملکی در نبش خیابان امیرکبیر، تخریب و آزادسازی شد، اظهار کرد: هزینه و اعتبار آزادسازی این ملک 21 میلیارد و 860 میلیون ریال بوده که از محل اعتبارات شهرداری منطقه دو تامین شده است.

وی هدف از این آزادسازی را تعریض و ساماندهی محور امیرکبیر و بازگشایی گره های ترافیکی ذکر کرد و گفت: مساحت عرصه این ملک 276متر مربع بوده است.

مدیر منطقه دو شهرداری کاشان تصریح کرد: با توجه به قرار گرفتن باغ تاریخی فین و تپه‌های سیلک به عنوان یکی از مهم‌ترین و زیباترین مکان‌های باستانی و تمدنی ایران در محور امیرکبیر، آزادسازی های صورت گرفته در این محور يكي از مطالبات اصلی و به حق شهروندان بوده که علاوه بر سهولت در تردد شهروندان می‌تواند تاثیر به سزایی در رونق گردشگری شهر کاشان داشته باشد.

شاه بالایی، در ادامه تصریح کرد: آزادسازی و توسعه معابر از جمله اجرای سیاست‌های کلان شهرداری منطقه دو بوده و لزوم باز گشایی محور امیرکبیربه عنوان یکی از شریان‌های حیاتی شهر کاشان همواره مدنظر بوده است.

وی افزود: آزادسازی، راهبردی برای رهایی از ترافیک شهری است و با توجه به قرارگیری این محور در منطقه دو، تخریب و آزادسازی ملک مذکور در دستور کار حوزه املاک این منطقه قرار گرفت.
مدیر منطقه دو شهرداری، همچنین با اشاره به اینکه آزادسازی و تعریض خیابان‌ها بدون همیاری شهروندان امری دشوار بوده، خواستار مشارکت هرچه بیشتر شهروندان دربازگشایی و آزاد سازی معابر و تسریع در روند اجرای پروژه‌ها شد.

شاه بالایی خاطرنشان کرد: آزادسازی معابر پیش نیاز و بستر توسعه شهر و نشان دهنده توجه مدیریت شهری به این مقوله است و در همین راستا آزادسازی معابر در اولویت کاری شهرداری منطقه بوده و شهرداری آمادگی دارد در صورت تقاضا برای تعریض و آزاد سازی معابر ترافیکی در شهر با متقاضیان واجد شرایط همراهی و مساعدت کند.

شایان ذکر است طی چهار ماهه نخست سال جاری بیش از 5 هزار متر مربع تملک و آزادسازی در مکان‌های مهم منطقه دو صورت گرفته که می‌توان به  معابری مانند خیابان امیرکبیر، خیابان شهید صباغ زاده، بلوار شهیدان خاندایی ، خیابان 22 بهمن کوچه شهید دادرس و خیابان کارگر اشاره کرد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات