ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

ثبت یک میلیون و ۴۷۵ هزار درخواست مردمی در ۱۳۷ مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، احمد رمضانی فرخد با اعلام این خبر اظهار کرد: موفقیت شهرداری مشهد برای افزایش رضایتمندی شهروندان در ارائه خدمات بهتر و ارائه خدمات بهتر نیز یقینا مستلزم شناخت نیازها و انتظارات شهروندان است و یکی از بهترین راه های اطلاع از درخواست ها، انتقادات، پیشنهادها و مسائل شهروندان در حوزه شهری، که در مشهد از سال ۷۵ شاهد راه اندازی آن بوده ایم، مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ است.
وی افزود: تحلیل تماس ها و درخواست های مردمی ثبت شده در مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ طی سال های ۱۳۹۲ تا پایان سال ۹۸ نشان داد یک میلیون و ۴۷۵ هزار و ۸۵۳ درخواست مردمی در این مرکز به ثبت رسیده است که ۵۴ درصد از شهروندان، به صورت آنی و در لحظه تماس، توسط کارشناسان واحد دریافت، راهنمایی و پاسخگویی شده و درخواست های ۴۶ درصد از شهروندان نیز برای پاسخگویی، به واحد مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.
رمضانی بیان کرد: بیشترین درخواست های شهروندان در هفت سال گذشته از شهرداری که آن را با ۱۳۷ در میان گذاشته اند شامل توسعه و نگهداری فضای سبز ۱۰ درصد، نظارت بر ساخت و سازها ۱۰ درصد، رفت و روب و نظافت ۹.۵ درصد، سد معبر ۸.۵ درصد، مرمت و روکش آسفالت معابر هشت درصد بوده است.
وی اضاغه کرد: بیشترین تماس های شهروندان با ۱۳۷، در اسفند ماه و کمترین تماس در دی ماه صورت گرفته و در تمامی این سال ها، منطقه دو مشهد به علت وسعت و جمعیت بالا، بیشترین تعداد درخواست های مردمی را به خود اختصاص داده است. همچنین ۵۵ درصد درخواست های مردمی نیز مربوط به حوزه معاونت خدمات شهری بوده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد گفت: در طی سال های ۹۲ تا ۹۸، شاهد رشد تماس ها در موضوع برف روبی، فرهنگی، من کارت، آبگرفتگی معابر و آرامستان ها به میزان بیش از ۱۰۰ درصد بوده و تعداد درخواست های شهروندی در دو حوزه عمران شهری و تفکیک و بازیافت با کاهش مواجه بوده است.
رمضانی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی سال های ۹۲ تا ۹۷، پنجاه درصد درخواست های قابل پیگیری مردمی در پنج روز و ۵۰ درصد نیز در بیشتر از پنج روز پاسخگویی می شد که در سال ۹۸، با اتصال سامانه سجای ۱۳۷ به اتوماسیون اداری گام، زمان پاسخگویی به درخواست های مردمی به کمتر از ۷۲ ساعت کاهش یافت.
وی با اشاره به اینکه بالاترین سرعت پاسخگویی به درخواست های مردمی مربوط به موضوع بارش برف با میانگین پاسخگویی ۲.۲ روز و رتبه آخر سرعت پاسخگویی به درخواست های مردمی نیز به پیام های با موضوع دفاتر پیشخوان با میانگین پاسخگویی ۵۲ روز اختصاص داشته است، ادامه داد: در هفت سال گذشته، میانگین سرعت پاسخگویی به درخواست های مردمی قابل پیگیری در مناطق ثامن و سه کمتر و در مناطق چهار و هشت بیشتر از سایر مناطق بوده است.
سرپرست اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ شهرداری مشهد در مورد درخواست های مردمی قابل پیگیری اقدام نشده، تصریح کرد: پیام های مردمی با موضوع فضای سبز با ۱۶.۹ درصد، آسفالت با ۱۵.۹ درصد، ترافیک با ۱۵.۲ درصد، مرمت و بهسازی پیاده روها با ۱۰.۱ درصد و جوی و جداول با ۸.۴ درصد، بیشترین درصد درخواست های مردمی انجام نشده را به خود اختصاص داده اند که به دلایلی همچون عدم تخصیص اعتبار و بودجه مورد نیاز، نبود طرح و برنامه، نبود امکانات و ... بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات