فاز یک نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک صنعتی شیراز آماده بهره‌برداری است

فاز یک نیروگاه ۶ مگاواتی شهرک صنعتی شیراز آماده بهره‌برداری است

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدرضا منصوری صبا" با اعلام این خبر افزود: این نیروگاه، یک نیروگاه مولد مقیاس کوچک ۶ مگاواتی است که در فاز اول آن ۴ مگاوات آماده بهره برداري خواهد شد.
وی اعتبار هزینه شده برای این نیروگاه را بالغ بر۴۰۰ میلیارد ریال اعلام و اضافه کرد: این نيروگاه توسط بخش خصوصي و با همراهي توزيع نيروي برق شيراز و همکاري شرکت رعد فرازان انرژي شيراز طي مدت ۳ سال احداث و آماده بهره‌برداري شده است.
وی با بیان اینکه فاز اول این نیروگاه با ظرفیت ۴ مگاوات آماده بهره برداری است، گفت: برای آماده سازی و احداث اين نيروگاه، شرکت شهرک‌هاي صنعتي همکاري و همراهي مناسبي را با سرمايه گذار داشته که قابل تقدیر است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع نیروی برق شیراز نیز در این رابطه گفت: راه اندازی این نیروگاه، برای ۱۰ نفر اشتغال مستقيم و ۱۰۰ نفر نيز اشتغال غيرمستقيم ايجادکرده است.
"علیرضا خواجه" با اشاره به نگاه توسعه‌ای این شرکت، گفت: اولین نیروگاه بیوگاز کشور در محل دفن زباله برمشور شیراز راه‌اندازی و تا کنون نیز تعداد ۸ نيروگاه گازي، دو نيروگاه خورشيدي و ۱۵۰ نيروگاه خورشيدي مختص مشترکان در محدوده اين شرکت راه‌اندازي شده است.
خواجه اضافه کرد: همچنین ۲ نیروگاه گازی و ۲ نیروگاه خورشیدی دیگر نیز در مراحل نهایي احداث قرار دارد و اميدوار هستيم که ظرف يک ماه آينده به بهره‌برداري برسد.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: با هدف ایجاد اشتغال و کارآفرینی مددجویان کمیته امداد طرح برکت آفتاب با همکاری آن کميته اجرا شده است.
خواجه ادامه داد: در این راستا مددجویان می‌توانند با معرفی نامه کمیته امداد و اخذ تسهیلات بانکی نسبت به نصب سامانه خورشیدی بر پشت بام منازل خود کرده و درآمد حاصل از توليد و تزريق برق به شبکه به حساب آنها واريز مي‌شود؛ در فاز اول تعداد ۴۰۰ درخواست و در فاز دوم نيز ۳۰۰ درخواست در دست اقدام بوده که تعدادي از آنها به بهره برداري رسيده و مابقي نيز در مراحل پاياني است.
وی سرمایه گذاری در زمینه احداث نیروگاه‌های مقیاس کوچک و خورشیدی را مقرون به صرفه دانست و خاطرنشان کرد: صنعت برق خريد برق از اين نيروگاه‌ها را تضمين کرده است.
مدیر دفتر بازار برق شرکت توزیع برق شیراز گفت: بهره برداری از فاز اول مولد مقیاس کوچک شهرک صنعتی بزرگ شیراز، زمینه تامین و توزيع مطلوب و مطمئن انرژي برق را براي صنايع مستقر در اين شهرک فراهم خواهد کرد.
وی با اشاره به نقش تاثیرگذار نیروگاه‌های مقیاس کوچک در کاهش تلفات شبکه، پدافند غیرعامل، کاهش گازهای گلخانه‌ای و متعاقب آن پایداری بيشتر شبکه گفت: با تلاش‌هاي انجام شده در اين حوزه خوشبختانه استان فارس از جايگاه  مناسبي برخوردار است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات