معاون بهره برداري شركت توزيع برق هرمزگان؛اصلاح 430 ...

معاون بهره برداري شركت توزيع نيروي برق هرمزگان گفت: براي افزايش پايداري شبكه برق در تابستان امسال، 430 كيلومتر شبكه فشار ضعيف در سال گذشته اصلاح و به كابل خودنگهدار تبديل شد.
به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق هرمزگان، مهندس حميد ساعدپناه افزود: براي مقاوم سازي شبكه توزيع برق نيز 6 هزار و 544 پايه برق تعويض شد كه نقش بسزايي در افزايش مقاومت شبكه در برابر فرسايش داشت. وي اضافه كرد: فرسودگي سريع شبكه و تاسيسات برق رساني باعث شد سال گذشته 165 كيلومتر هادي شبكه فشار متوسط تعويض شود. ضمن اينكه براي جلوگيري از نوسان برق 200 دستگاه ترانسفورماتور افزايش قدرت داده شده و 30 دستگاه ترانسفورماتور هم براي رفع نوسان نصب شد.
مهندس ساعدپناه اظهارداشت: حدود 70 درصد شبكه توزيع برق استان در نوار ساحلي و حاشيه دريا قرار دارد كه از شرايط نامساعد اقليمي منطقه تاثير مي پذيرد. براي جلوگيري از نشستن ذرات معلق بر روي مقره ها و خوردگي شبكه، شستشو و سرويس شبكه ها و تاسيسات بصورت مستمر انجام مي شود. عمليات شستشوي شبكه ها هرساله از ارديبهشت ماه آغاز مي شود و تا آبان ادامه دارد كه در مناطق ساحلي برخي شبكه ها حتي دو مرتبه در ماه شستشو مي شوند. وي در ادامه گفت: اصلاح و بهينه سازي شبكه هاي توزيع طبق برنامه عملياتي تدوين شده و مطابق با اعتبارات شركت از مهرماه آغاز و تا پايان ارديبهشت ادامه دارد.
مهندس ساعدپناه اظهارد اشت: در بهره برداري از شبكه ها و تاسيسات، پست ها به صورت مداوم سرويس مي شود و شبكه نيز با استفاده از دوربين هاي ترموويژن پايش و نقاط سست شبكه شناسايي و بدون اعمال خاموشي به روش خط گرم اصلاح مي شود.
وي همچنين گفت: از ابتداي امسال در مناطق كوهستاني حاجي آباد، رودان، بشاگرد و جاسك شاهد بارش هاي شديد همراه با طوفان و رعد و برق بوديم كه منجر به خسارت ديدن شبكه و قطعي برق بود اما با پيش بيني وقوع بارش ها در اين مناطق و آمادگي نيروهاي عملياتي ،خسارت ها در سريعترين زمان برطرف شد و شبكه به حالت پايدار بازگشت.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات