مراحل پاياني ساخت پست هاي 12 گانه GIS خوزستان

مراحل پاياني ساخت پست هاي 12 گانه GIS خوزستان

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت سهامي برق منطقه اي خوزستان؛ محمود دشت بزرگ اظهار كرد: براي مقابله با آلاينده ها و شرايط نامساعد جوي مانند ريزگردها 12 پست 132 كيلو ولت GIS در خوزستان با هزينه اي بالغ بر 800 ميليارد تومان برنامه ريزي و عمليات كلنگ زني اين پست ها به صورت همزمان در آّبان 97 برگزار شد.
وي بيان كرد: در آن تاريخ با فرصت شناسي صورت گرفته قبل از اعمال تحريم ها قطعات اين پست ها كه از تكنولوژي ABB سوئيس است وارد كشور شد تا بعد از مونتاژ آنها، وارد خوزستان شوند.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان تصريح كرد: طبق برنامه ريزي هاي انجام شده مققر شد كه مونتاژ اين قطعات حدود 6 ماه در شركت نيرو ترانس زمان ببرد و بعد از تحويل آنها، در يك قرارداد 18 ماهه عمليات اجرايي پست ها انجام و وارد مدار شوند.
دشت بزرگ با بيان اينكه مراحل انجام كار در حال طي شدن است، افزود: سوئيچ گيرهاي اين پست ها كه اصلي ترين قسمت پست هاي GIS بوده مونتاژ و تحويل اين شركت شده و قرارداد خريد ترانس ها نيز منعقد شده و در مرحله اجرا است.
وي گفت: با وجود آنكه بعضا معارضين در تملك زمين ها و روند اجرايي عمليات ساختماني پست ها وقفه ايجاد كرده اند اما پيشرفت بيش از 50 درصدي در اين بخش وجود دارد و پروژه ها فعال هستند.
مديرعامل شركت برق منطقه اي خوزستان با بيان اينكه مشكلات ناخواسته اي به تبعيت از شرايط كلي كشور روند احداث پست ها را كند كرده است؛ گفت: علي رغم اينكه قطعات اصلي اين پست ها قبل از تحريم وارد كشور شده بود اما تحريم ها و شرايط اقتصادي كشور كه به تبع بر روي قيمت ساير تجهيزات و عمليات ساختماني تاثير گذاشته به همراه بيماري كرونا در سال جاري، باعث شده تا مشكلاتي در پروژه ها به وجود بيايد.
دشت بزرگ گفت: همه تلاش ها صورت مي گيرد تا قبل از تابستان 1400 پست ها وارد مدار شود و پايداري و امنيت شبكه برق خوزستان در مقابل شرايط جوي افزايش پيدا كند.

لینک اصل خبر در سایت سایت خبری شرکت توانیر

    منبع خبر

    سایت خبری شرکت توانیر

    سایت خبری روابط عمومی شرکت توانیر

      نظرات