پیشرفت ۷۰ درصدی سردر بازار سرشور

پیشرفت ۷۰ درصدی سردر بازار سرشور

پیشرفت ۷۰ درصدی سردر بازار سرشور

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله زاده با بیان اینکه طرح ساماندهی و بهسازی بازار سرشور از سال گذشته آغاز شد، اظهار کرد: مدیریت شهری تصمیم داشت تا با رویکرد حفظ ارزش‌های فرهنگی و تاریخی یکی از گذرگاه‌ های قدیمی و اصیل شهر را ساما‌ندهی و بازپیرایی کند. در همین راستا پروژه ساماندهی و بهسازی بازار سرشور تعریف و طراحی آن انجام شد که بعد از تصویب برای اجرا به پیمانکار ارجاع داده شد.
وی با اشاره به اینکه معارضاتی که بر سر راه پروژه قرار داشت باعث شد تا روند اجرا کندتر پیش رود، بیان کرد: جمع‌آوری آب‌های سطحی، مرتب‌ شدن کابل‌ های برق و زیرزمینی، اتصال شبکه فاضلاب و... از جمله مشکلاتی بود که بر سر راه پروژه قرار داشت و خوشبختانه با مکاتباتی که با شرکت های خدماتی انجام شد، توانستیم این مشکلات را برطرف کنیم تا پروژه در روند خود قرار گیرد.
شهردار منطقه هشت مشهد افزود: شیوع بیماری کرونا تاثیر بسزایی بر زندگی افراد گذاشت و باعث شد برخی افراد اجرایی و کارگران نیز درگیر این بیماری شوند همین موضوع در روند اجرای پروژه مشکلاتی ایجاد کرد و باعث تاخیر در مراحل اجرایی آن شد.
عبدالله زاده در ارتباط با گام‌ های عملیاتی این پروژه، خاطرنشان کرد: ساماندهی زیرساخت‌ ها، اجرای سر در، سازه غشایی (چادری)، چهار سوی بازار سرشور، قسمت سرپوشیده آجری قبل و بعد از چهارسو، مرمت نما‌های تاریخی و بدنه ‌سازی تمام پایه ‌ها نقشه‌ ‌برداری و بررسی وضعیت موجود (حدود مالکیت‌ها) از جمله اقدامات تعریف شده برای این پروژه است.
وی با بیان اینکه الگوی بازار سرشور بر اساس نماد دوران قاجار بازپیرایی می‌شود، بیان کرد: سر در بازار سرشور آجری و با نمای ایرانی ‌اسلامی و برگرفته از دوره اول پهلوی خواهد بود که تا سرشور یک را در بر می‌گیرد، تاکنون ۷۰درصد از نمای سردر تکمیل شده به طوری که طراحی کاشی‌کاری ‌ها انجام و با نظر استادان و کارشناسان باستانی‌کار در حال اتمام است.
شهردار منطقه هشت مشهد تاکید کرد: پروژه بازار سرشور فقط یک عملیات عمرانی نبوده و بیشتر یک پروژه هنری و علمی است به طوری که تمام این پروژه از نظر احیای الگوی تاریخی با نظر استادان باستان‌ شناسی خراسان که تعداد آن‌ ها انگشت‌شمار است، انجام می‌ شود.
عبدالله زاده با اشاره به اینکه زمان‌ بر بودن اجرای طرح گنبد در سردر بازار سرشور تکمیل آن با تاخیر رو به‌ رو شده است، گفت: تمام تلاش خود را انجام می ‌دهیم تا در بازه زمانی مقرر شده، یعنی آبان ماه سال جاری پروژه بازار سرشور را به اتمام برسانیم. اما با توجه به مشکلاتی که در این مسیر برای اجرای پروژه به وجود آمد از جمله شیوع بیماری کرونا ممکن است پیمانکار با کمی تاخیر پروژه را تحویل دهد که بنا به شرایط موضوعی پیش‌ بینی‌ شدنی است.
وی اضافه کرد: با اجرا و تکمیل پروژه بازار سرشور که یکی از بافت‌ ‌های هویتی و قدیمی شهر است؛ بسیاری از مشکلات موجود در این بافت مانند رفت و آمد خودروهای امدادی از جمله آتش‌‌نشانی؛ اورژانس و همچنین ترافیک و پارک خودروها برطرف خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات