انجام مذاکره برای ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ مشهد

انجام مذاکره برای ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر تهران ـ مشهد

http://www.bananews.ir/معاون وزیر راه و شهرسازی از انجام مذاکره با بخش خصوصی برای ایجاد راه‌آهن سریع‌السیر تهران- مشهد خبر داد و گفت: احداث هفت هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه‌آهن با اعتبارات اندک دولتی امکان‌پذیر نیست.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) مهندس احمد صادقی ـ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور- در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: تفاهم‌نامه با بخش خصوصی را به صورت BOT کامل برای مسیر اصفهان- قم منعقد کرده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که مدت اجرای پروژه سه سال و حداقل سرعت قطار ۳۰۰ کیلومتر است، تاکید ‌کرد: احداث این پروژه‌ها با اعتبارات اندک دولتی امکان‌پذیر نیست.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه درباره راه‌آهن سریع‌السیر اصفهان ـ مشهد که چندی پیش وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرده‌ بود، گفت: بخش خصوصی برای مشارکت در ایجاد قطار سریع‌السیر تهران ـ مشهد اعلام آمادگی کرده است و در حال مذاکره و مطالعه هستیم.

چندی پیش مهندس علی نیکزاد- وزیر راه و شهرسازی- با بیان اینکه افتتاح هزار کیلومتر راه‌آهن در سال امکان‌پذیر است، خاطرنشان کرد: بحث قطار سریع‌السیر اصفهان ـ مشهد را با بخش خصوصی پیش می‌بریم به این ترتیب که مسیر را در اختیار بخش خصوصی قرار می‌دهیم تا طراحی کرده و منابع لازم را بیاورند و پس از اجرا خودش بهره‌بردار باشد.

وی تاکید کرد: به‌زودی این مذاکرات به نتیجه نهایی می‌رسد و اخبار آن اعلام می‌شود.

 

 

    نظرات