اعتمادسازی بین مردم و فعالان اجتماعی، رمز رسیدن  ...

اعتمادسازی بین مردم و فعالان اجتماعی، رمز رسیدن ...

اعتمادسازی بین مردم و فعالان اجتماعی، رمز رسیدن به نقاط مطلوب‌تر است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، احسان اصولی ضمن تبریک 22 مرداد؛ روز تشکل‌ها و مشارکت‌های اجتماعی درباره نقش و اهمیت این موضوع اظهارکرد: وجود تشکل‌های تخصصی که به صورت مردم پایه و مردم نهاد شکل می‌گیرد، در ساختار پیچیده امروزی بین حاکمیت و مردم نقش با اهمیتی ایفا می‌کند.

وی با بیان این‌که این حلقه واسط می‌تواند غنابخش و تکمیل‌کننده مدیریت جامعه باشد، ادامه داد: هرچه قدر که در جوامع کنونی به تشکل‌هایی که بر پایه دغدغه‌مندی شکل گرفته مراجعه شده و از تصمیمات آنها بهره ببریم، تصمیم‌سازی‌های پخته‌تر و عمق یافته‌تری را برای اصلاح امور مختلف شاهد خواهیم بود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد وجود تشکل‌ها را امری ضروری و غیرقابل اجتناب دانست و بیان کرد: جامعه‌ای را نمی‌توان یافت که با فاکتورهای اجتماعی متفاوت، مشارکت ذینفعان خود را نداشته باشد.

وی با بیان این‌که در این زمینه باید توجه داشت که مشارکت تک به تک رباعث ایجاد هرج و مرج و آنارشیست در جامعه می‌شود، اضافه کرد: بهترین راهکار در جواع امروزی این است که خواسته‌ها و مطالبات مردمی به صورت سازمان یافته و در قالب فعالیت تشکل‌ها مورد پیگیری قرا گرفته شود.

اصولی تصریح کرد: همچنین در بسیاری از مواقع روی صحبت تشکل‌ها، مردم و تشکل‌های نظیر خود هستند و اصلاح بین ذات درون یک جامعه شکل می‌گیرد.
وی با تاکید بر اهتمام شورای پنجم به مقوله نقش‌آفرینی تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد متذکرشد: در این زمینه اعتبارات خوبی نیز طی سه سال اخیر برای نقش‌آفرینی هرچه بیشتر تشکل‌ها در اداره شهر در نظر گرفته شده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، زیارت، گردشگری و رسانه شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به فعالیت اداره مشارکت‌های اجتماعی ذیل سازمان فرهنگی و اجتماعی و همچنین تقویت شورای اجتماعی محلات در این دوره گفت: همین تشکل‌ها در این مدت کمک‌های بسیار خوبی را به مدیریت شهری داشتند و نمونه آن را می‌توان در رخدادهایی همچون سیل، زلزله و کرونا در قابل طرح مواسات به وضوح مشاهده کرد.

وی ابرازامیدواری کرد: با نقش‌آفرینی بیشتر تشکل‌ها بتوانیم به این گونه کارها، توسعه‌ای خوب ببخشیم و در این زمینه شورای پنجم از هیچ کوششی فروگذار نخواهد بود.
اصولی با بیان این‌که ریل‌گذاری بسیار خوبی در تقویت و شخصیت‌بخشی به تشکل‌ها در این دوره شورا شده است، افزود: البته تا نقطه مورد نظر هنوز کار زیادی وجود دارد و اعتمادسازی بین مردم و فعالان حوزه‌های اجتماعی، رمز رسیدن به نقاط مطلوب است.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات