راه‌اندازی سیستم پیش گندزدایی در تصفیه‌خانه آب شرب شهر دلبران

راه‌اندازی سیستم پیش گندزدایی در تصفیه‌خانه آب شرب شهر دلبران

به‌گزارش پايگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "جبار کلوندی" اظهار کرد: یکی از این اقدامات نصب و راه اندازی موقت سیستم پیش گندزدایی بود؛ ضمن آنکه پساب تصفیه خانه نیز از طریق دو مسیر رودخانه فصلی و حوضچه داخل محوطه با 150 متر لوله گذاری به خارج از سایت تصفیه خانه هدایت شد.
مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان قروه افزود: تنظیم دبی ورودی از طریق شیر فلکه‌های موجود در ایستگاه پمپاژ دلبران و تنظیم زمان کارکرد پمپ به 6 لیتر بر ثانیه از دیگر فعالیت های مهم انجام گرفته در این تصفیه خانه بوده است.
وی خاطرنشان کرد: تصفیه‌خانه آب شرب شهر دلبران در زمینی به مساحت 3500 مترمربع احداث شده و تاکنون برای این پروژه بیش از 16 میلیارد ریال هزینه شده است و تا اتمام کار این رقم به 25 میلیارد ریال خواهد رسید.
کلوندی تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت تصفیه خانه آب دلبران از سال 96 آغاز شد و با تکمیل و راه اندازی این تصفیه خانه، تأمین آب شرب شهر دلبران که پیش از این از طریق انتقال آب از روستای خریله انجام می گرفت، به طور مستقیم از آب شهر دلبران اجرا می شود.
کلوندی با اشاره به جمعیت 10 هزار نفری شهر دلبران تعداد اشتراکات این شهر را بالغ بر 2 هزار فقره عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه آب شرب دلبران به عنوان یک نیاز ضروری در دستور کار قرار گرفت و اکنون امکان تأمین کافی آب شرب سالم و بهداشتی برای همه شهروندان دلبران وجود دارد.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات