فرهنگ سازی هزینه نیست،سرمایه گذاری است.

فرهنگ سازی هزینه نیست،سرمایه گذاری است.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای زنجان،مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان بهمراه معاون منابع انسانی،مالی و پشتیبانی و مدیردفتر هیئت مدیره شرکت آب منطقه ای زنجان با سیدمحسن لطیفی مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان دیدار و در خصوص مسائل دوجانبه گفتگو کرد.

مهندس افشاری، در ابتدای این دیدار با اشاره به مهم بودن بحث آب گفت:در تلاشیم با همکاری و رایزنی های فی مابین در راستای حفظ منابع آب زیرزمینی استان بالاخص در بخش کشاورزی ،فرهنگ سازی نموده و با استفاده از توانمندیهای صدا وسیما،آینده روشنی را برای مدیریت مصرف بهینه آب استان رقم بزنیم.

وی بارندگی های استان را تا روز قبل معادل 375 میلی متر اعلام کرد و اظهارداشت:این میزان نسبت به آمار سال قبل 10 درصد منفی است ولی نسبت به متوسط دوره آماری 20 درصد افزایش را نشان میدهد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان،پاشنه آشیل و گلوگاه تامین آب استان را استفاده از منابع آب زیرزمینی عنوان کرد و گفت: بخش شرب بیش از 80 درصد و صنعت بیش از 95 درصد وابسته به آب زیرزمینی است ولی با تکمیل احداث سدهای در دست اجرا،در تلاشیم این وابستگی را به ترتیب به 50 و 60 درصد کاهش دهیم تا به نرم کشوری برسیم.

دبیر شورای حفاظت منابع آب استان،افت سالانه سطح آب زیرزمینی را 71 سانتی متر بیان کرد و اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی را گام موثری در پیشگیری و تقویت افت آبخوان ها دانست و مصرف بی رویه به خصوص در بخش کشاورزی را مسبب خطر معیشتی در آینده اطلاق نمود.

مدیرکل صدا و سیمای زنجان، به همکاری های مداوم و مستمر شبکه اشراق در امر فرهنگ سازی اشاره کرد و اظهار داشت: از شبکه استانی اشراق استقبال خوبی می شود و این شبکه در بین شبکه های استانی سطح کشور دومین شبکه پر مخاطب است،لذا جامعه مخاطبین بالائی را پوشش می دهد.

لطیفی گفت:فرهنگ سازی هزینه نیست بلکه یک سرمایه گذاری است و آب یک سرمایه ملی است و باید سرانه مصرف آن را  در کلیه بخشهای مصرف کاهش دهیم تا سفره های آب زیرزمینی احیاء شوند.

وی، همکاریهای صدا و سیما در بخش های مختلف اعم از : انیمیشن، مسابقه ، فیلم کوتاه و... را در فرهنگ سازی مصرف بهینه آب بسیار اثربخش دانست.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات