ظرفیت تولید آب در زاهدان ۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت‌/ فاز چهارم آب‌شیرین‌کن زاهدان به‌زودی وارد مدار می‌شود

ظرفیت تولید آب در زاهدان ۵۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت‌/ فاز چهارم آب‌شیرین‌کن زاهدان به‌زودی وارد مدار می‌شود

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "علیرضا قاسمی" با بیان اینکه این افزایش ظرفیت جزو طرح‌های اضطراری تأمین آب در تابستان جاری بوده است، افزود: با وارد مدار شدن تأسیسات جدید حدود ۱۰ درصد از کمبود آب شهر زاهدان کاهش یافته و شرایط افت فشار در برخی مناطق بهتر شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان ضمن پوزش از شهروندان زاهدان به دلیل تأخیر پیش آمده در راه‌اندازی فاز چهارم آب‌شیرین‌کن زاهدان، افزود: متأسفانه بروز مشکلاتی در واردات تجهیزات آب‌شیرین کن زاهدان، بهره برداری از این پروژه را با اخلال روبرو کرد که شرکت آب و فاضلاب استان با پیگیری‌ها و همکاری استاندار و نمایندگان مردم شریف زاهدان در مجلس شورای اسلامی مشکل ترخیص تجهیزات آب‌شیرین کن از گمرک را مرتفع نمود.
قاسمی اظهار کرد: بخشی از تجهیزات کارخانه آب‌شیرین کن، به زاهدان انتقال داده شده است که ان‌شاءالله با تلاش پرسنل شرکت آب و فاضلاب استان در کمترین زمان ممکن، وارد مدار بهره برداری خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آبفای استان سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: شهر زاهدان پیش از راه اندازی این تأسیسات، ۵۵۰ لیتر در ثانیه کمبود شدید آب داشته که امید است علاوه بر این دو حلقه چاه با راه اندازی فاز جدید آب‌شیرین کن، حدود نیمی از این کمبود شدید، جبران شود.
گفتنی است در حال حاضر شهر زاهدان با ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه، به ۸ زون فشار اصلی تقسیم شده که با مانور روی شبکه، سعی در توزیع عادلانه آب در سطح شهر داشته و به منظور حل مشکل در کوتاه مدت، پروژه فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن به ظرفیت ۱۵ هزار متر مکعب در حال انجام است که بخش اول آن به ظرفیت ۷۵۰۰ مترمکعب به زودی وارد مدار بهره برداری شده و کل ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب در شبانه روز با فاصله ای یک ماهه به پایان خواهد رسید.
با راه اندازی فاز چهارم کارخانه آب‌شیرین کن زاهدان، مشکلات موجود، کاهش چشمگیری خواهد یافت، اما در شرایط فعلی که با ۲۰ درصد افزایش مصرف ناشی از کرونا مواجه هستیم علاوه بر اقدامات شرکت آبفای استان، می طلبد که شهروندان عزیز زاهدانی با مدیریت مصرف و اجتناب از مصارف غیرضروری ما را در ارائه خدمات بهینه یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات