کشف بیش از هزار پرنده وحشی از قاچاقچیان حیات وحش خراسان رضوی

کشف بیش از هزار پرنده وحشی از قاچاقچیان حیات وحش خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی ادار کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، تورج همتی با اشاره به اینکه روز گذشته ۵۴۵ قطعه مینای وحشی از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان درحالی کشف شد که متخلف حرفه ای با هدف فروش آنها دربازار پرندگان ، آنها را با اتوبوس از شهرستان زابل به مقصد مشهد منتقل می کرد گفت: با اطلاع رسانی به هنگام و همراهی ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر با یگان حفاظت محیط زیست استان، پرندگان مکشوفه که توسط این متخلف حرفه ای درحال قاچاق به کلانشهر مشهد بود در بازرسی کشف و توقیف شد.


این مقام مسئول ضمن اشاره به اینکه پرنده های مکشوفه در دو دستگاه اتوبوس به طرز ماهرانه ای مخفی شده بودند گفت: هر دو دستگاه اتوبوس به دلیل مضاعف قاچاق کالاهای غیر مجاز توقیف شد .


وی با بیان اینکه برای متهم، پرونده تخلف تشکیل و برای رسیدگی به جریان افتاده است گفت: متاسفانه حدود ۴۵ قطعه از این پرندگان  تلف شده بودند و بقیه به مرکز تیمار و نگهداری پرندگان وحشی در پارک پردیسان منتقل شدند .


مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی در ادامه افزود: از ابتدای سال بیش از ۴۰۰ پرنده وحشی دردام صیادان بومی و غیر بومی گرفتار شده اند و قریب ۳۵۰  پرنده نیز از قاچاقچیان به جرم نگهداری و خرید و فروش از سوی یگان حفاظت محیط زیست استان کشف و ضبط شده اند گفت: با کشف محموله اخیر ،آمار پرندگان وحشی مکشوفه درسراسر استان از هزار قطعه گذشته است.


وی با ابراز تاسف از اینکه متاسفانه در جابجایی و نگهداری پرندگان وحشی دربازه زمانی یاد شده،بیش از ۱۵۰ قطعه پرنده از چرخه طبیعت حذف و تلف شده اند گفت: یگان حفاظت محیط زیست در سرسر استان با نظارت مستمر بر بسترهای خرید و فروش مجازی و پایش مداوم عرصه های طبیعی و مراکز خرید و فروش پرندگان، بر حفظ تنوع زیستی استان اهتمام دارد و همراهی ماموران نیروی انتظامی، پلیس فتا و پلیس اطلاعات و امنیت  استان نیز در این خصوص بسیار راهگشا بوده است.


وی همچنین اظهار داشت : جلوگیری از وقوع ۵۰ عنوان تخلف شکار و صید، توقیف ۱۰ دستگاه موتور سیکلت، معدوم سازی صدها رشته دام،قفس و ادوات صید پرندگان وحشی از جمله توفیقات محیط بانان محیط زیست استان بوده است.

لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات