اصلاح و بهسازی پیاده رو خیابان کوهسنگی حد فاصل پارک کوهسنگی و میدان  ...

اصلاح و بهسازی پیاده رو خیابان کوهسنگی حد فاصل پارک کوهسنگی و میدان ...

اصلاح و بهسازی پیاده رو خیابان کوهسنگی حد فاصل پارک کوهسنگی و میدان شریعتی ضلع غربی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، حسین عبدالله زاده با بیان این خبر اظهار کرد: پیاده رو از زیر ساخت های مهم شهری و مهمترین و پرکاربرد ترین بخش از فضای عمومی شهر است و ایجاد فضای مناسب برای عابران پیاده از لحاظ زیبا سازی و تعاملات اجتماعی بسیار مهم و حائز اهمیت است .
وی افزود: به منظور افزایش حال رفاه شهروندان و مناسب سازی محیط شهری، اجرای عملیات عمرانی پیاده رو سازی خیابان کوهسنگی به عنوان کانون تعاملی انسان، شهر و طبیعت و قطب گردشگری شهری در دستور کار مدیریت شهری منطقه هشت قرار گرفته است که ضلع شرقی خیابان کوهسنگی به طول دو هزار و ۱۰۰ متر به اتمام رسیده است .
شهردار منطقه هشت بیان کرد: نظر به ضرورت پروژه و موقعیت مکانی خاص و حجم بالای تردد خیابان کوهسنگی به عنوان کانال ارتباطی و اتصالی مرکز شهر و با عنایت به لزوم ساماندهی معابر، هدف از اجرای این پروژه افزایش زیبایی بصری شهر، بهبود سیما و منظر معابر هسته اصلی پایتخت معنوی ایران، حفظ و ارتقای هویت شهری، تسهیل حرکت عابرین و بهبود عبور و مرور، اصلاح رفتار ترافیکی مردم است.
عبدالله زاده خاطرنشان کرد: با آگاهی از ضرورت پروژه و موقعیت مکانی و حجم بالای تردد و نقش ارتباطی خیابان کوهسنگی پروژه بزرگ پیاده رو سازی و ترمیم و ساماندهی این محور مواصلاتی در حد فاصل پارک کوهسنگی و میدان شریعتی (ضلع غربی) به طول دو هزار و ۲۰۰ متر و با صرف اعتباری در حدود ۷۵ میلیارد ریال و مساحت ۲۱ هزار مترمربع عملیاتی شده است.
شایان ذکر است طراحی آبراهه و صخره ای، احداث مسیر دوچرخه، تایل فرش پیاده روها، احداث مسیر تردد ویژه روشندلان، نصب پایه روشنایی و مبلمان شهری، احیای فضای سبز موجود و اجرای تاسیسات آبیاری تحت فشار از اقداماتی است که در این پروژه با بهترین شرایط کیفی در دست بررسی و انجام است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات