طراحی نرم‌افزار آموزشی کنترل توربين واحدهای بخاری در نیروگاه شهید رجایی قزوین

طراحی نرم‌افزار آموزشی کنترل توربين واحدهای بخاری در نیروگاه شهید رجایی قزوین

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "سهیل رحیمی" مدیر امور بهره‌برداری نیروگاه بخار شهید رجایی در این باره گفت: ضرورت افزايش پايداري واحدها به ویژه در فصل پرمصرف تابستان، انگیزه ای شد تا یکی از متخصصان حوزه بهره برداری نیروگاه بخار برای کاهش ریسک‌ها و خطاهای انسانی در بهره‌برداری واحدهای بخاری، اقدام به طراحی نرم افزار سیمولاتوری برای ارتقای مداوم مهارت کارکنان در سیستم کنترل(EHC) توربين این واحدها نماید.
وی افزود: این شبیه ساز تمرینی که با استفاده از نرم افزار «جاوا اسکریپت» از سوی «امین اله حیدری» از کارکنان امور بهره برداری نیروگاه بخار طراحی شده است، قابلیت انجام مانور در فعاليت‌هاي شات دان واحد، راه اندازي و دور دادن توربين، والو ترانسفر، كاهش يا افزايش بار واحد و ... را دارد؛ از این رو کارکنان این حوزه می‌توانند برای ارتقای آمادگی‌ها و مهارت‌های لازم، با بهره گیری از این نرم افزار، به انجام مانورهای مختلف بهره برداری در این محیط بپردازند.
مدیر امور بهره برداری نیروگاه بخار ادامه داد: افزایش مهارت کارکنان بهره برداری نیروگاه بخار با استفاده از انجام مانورهای مجازی، کاهش هزینه های ناشی از خروج واحدها به دلیل خطای انسانی و ...، از اهداف طراحی و راه اندازی نرم افزار شبیه ساز برای آموزش سیستم کنترل توربين است.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات