مردم به تابلوهای هشداردهنده در رودخانه‌ها توجه کنند/ مرگ در کمین شناگران

مردم به تابلوهای هشداردهنده در رودخانه‌ها توجه کنند/ مرگ در کمین شناگران

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری ساری، علی دومیرکلایی رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مرکز مازندران بر ضرورت توجه مردم به تابلوهای هشداردهنده در رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: با توجه به آب و هوای مطبوع افراد از شنا کردن در آب‌های عمیق و رودخانه‌های پر آب پرهیز كنند.

وی بابیان اینکه بیش‌ترین موارد غرق‌شدگی سال گذشته در ماه‌هاي تير، مرداد و شهريور و در رودخانه‌ها گزارش‌شده، افزود: افراد تنها از طرح‌های سالم‌سازی و تحت مراقبت برای شنا کردن استفاده کنند و به رعايت نکات ايمنی توجه داشته باشند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری گفت: امسال با توجه به بارش نزولات جوّی و پرآب شدن سدها و رودخانه‌ها، خطر غرق‌شدگی نیز بیشتر است، شهروندان و به ویژه جوانان به تابلوهای هشداردهنده «خطر غرق‌شدگی» كه در حاشیه سدها و رودخانه‌ها نصب‌شده‌اند توجه بیشتری نمایند تا از بروز هرگونه حادثه‌ای جلوگیری شود.

وی بابیان اینکه، بر اساس آمارها شمار زیادی از موارد غرق‌شدگی در رودخانه‌ها و آب‌های کم‌عمق اتفاق می‌افتد، توضیح داد: اطلاع از وضع عمق آب قبل از تصميم به شيرجه زدن و حتی قبل از ورود به آب ضروری است زيرا شيرجه در آب‌های کم‌عمق خطر ضربه به سر و نيز شکستگی گردن را به دنبال دارد و ورود به آب‌های عميق هم برای مبتديان، خطر غرق‌شدگی را افزايش می‌دهد.

دومیرکلایی با اشاره به اینکه متأسفانه در 45 روز گذشته 4 فوتی در اثر غرق‌شدگی در گزارش‌های آتش‌نشانان ثبت‌شده است، از شهروندان خواست به موارد ایمنی توجه بیشتری داشته باشند تا شاهد این‌گونه حوادث نباشیم.

وی در ادامه با اشاره به نکات ایمنی توصیه کرد که شهروندان از ریختن هرگونه ضایعات و زباله در آب‌های جاری پرهیز کنند. این ضایعات می‌تواند باعث تجمع آب در برخی دیگر از قسمت رودخانه و یا باعث گیر افتادن افراد در آب شود.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری ساری نصب تابلوهای هشداری در اطراف آبراه‌ها و سدها و دریاچه‌ها را الزامی دانست، از شناگران خواست تا از شنا کردن در آبراه‌های عمیق، آب‌های خروشان- جریان شدید و غیرمجاز پرهیز کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری ساری

    منبع خبر

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری

    شهرداری ساری یک شهرداری در شهر ساری می باشد

      نظرات