بازدید رئیس سازمان برنامه ریزی استان زنجان از سد و پروژه...

بازدید رئیس سازمان برنامه ریزی استان زنجان از سد و پروژه...

مهندس رامین میرزایی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان بهمراه مهندس اطاعتی مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری زنجان، وجیه الله نوروزی فرماندار شهرستان ابهر و هیئت همراه در راستای بررسی و حل مشکل اعتباری شبکه انتقال آب سد کینه ورس از این طرح بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند اجرای پروژه و اعتبار لازم برای اتمام این طرح قرار گرفتند.

در ابتدای این بازدید، مهندس اسماعیل افشاری مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان ضمن خوش آمدگویی به میهمانان ،گزارشی از میزان آب پشت سد و روند عملیات اجرایی پروژه انتقال و شبکه اصلی آبیاری سدکینه ورس ارائه نمود و گفت : این سد در حال حاضر 16 میلیون مترمکعب آب دارد و برای تامین آب شرب شهرستانهای ابهر و خرمدره به میزان 6 میلیون مترمکعب و همچنین تامین آب پایدار حقابه بران پشتوانه مهمی تلقی می گردد.

مهندس افشاری،افزود: حقابه زمین های پایین دست این سد در حال حاضر از طریق رهاسازی آب از دریچه تحتانی اتفاق می افتد که با تکمیل پروژه انتقال آب این سد که حدود 92 درصد پیشرفت فیزیکی دارد، بصورت مکانیزه و شبکه ای خواهد شد و هدف تدوین شده تامین آب برای بهبود اراضی کشاورزی به میزان 1588 هکتار در پایاب این سد می باشد.

وی تصریح کرد: با تزریق اعتبار لازم و پرداخت بدهی پیمانکار این پروژه می توان گفت دهه فجر امسال شاهد تکمیل این پروژه و تحویل آب به اراضی تعریف شده در محدوده شبکه آبیاری می باشیم.

مهندس میرزایی نیز در این بازدید، ضمن تاکید بر اتمام پروژه های نیمه تمام در سال جهش تولید اظهار داشت: با پیگیریهای مدیرعامل شرکت آب منطقه ای زنجان از سازمان برنامه ریزی استان و درخواست این سازمان از رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، توانستیم اعتبار لازم را برای اتمام پروژه خط انتقال آب سد کینه ورس تامین نموده و امیدواریم دهه فجر امسال شاهد اتمام و بهره برداری این پروژه استراتژیک در منطقه ابهر وخرمدره باشیم.

میرزایی، افزود:با افتتاح این پروژه شاهد تامین آب و ایجاد و بهبود اشتغال برای کشاورزان و بهره برداران اراضی پایین دست این سد خواهیم بود که با مدیریت صحیح می توان آینده ای روشن را برای اراضی تحت پوشش این شبکه متصور شد.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات