رانت ساختمانی در ارتفاعات تهران

رانت ساختمانی در ارتفاعات تهران

http://www.bananews.ir/وزیر جهاد کشاورزی: متاسفانه شهرداری به متصرفین مجوز ساخت داده است

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) وزیر جهادکشاورزی می‌گوید بخش‌هایی از ارتفاعات تهران که در دامنه جنوبی البرز واقع شده عمدتا در اختیار آقازاده‌ها قرار دارد به طوری که زمین‌های بالای تراز ۱۸۰۰‌متر در این مناطق با استفاده از رانت، توسط افراد یا تعاونی‌های مسکن به تصرف درآمده است.

صادق خلیلیان در گفت‌وگو با پایگاه اطلاع‌رسانی دولت تصریح کرده است: یک هزار و ۵۴۰ هکتار از این اراضی در تصرف مردم و ۸۶۰ هکتار در اختیار ۶۰ تعاونی مسکن است و وزارت جهاد کشاورزی با جدیت به دنبال بازپس‌گیری این زمین‌ها از افرادی است که با استفاده از رانت موفق به تصرف این اراضی شده‌اند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه «اراضی دامنه جنوبی البرز شاید تنها اراضی در کل شهر تهران باشد که متاسفانه می‌بینیم شهرداری به تصرف‌کنندگان آن در تراز ۱۸۰۰ متر به بالا مجوز ساخت و ساز داده است» گفت: به تمامی تعاونی‌های مسکنی که در این اراضی اقدام به ساخت‌و‌ساز کرده‌اند زمین معوض در مناطقی که تعرض به منابع طبیعی نباشد واگذار خواهد شد و از این پس در اراضی دامنه جنوبی البرز با اعمال اقدامات حفاظتی اجازه دخل و تصرف به احدی داده نخواهد شد.

وی درباره احتمال حمایت برخی دستگاه‌ها از دخل‌وتصرف زمین‌های ارتفاعات تهران نیز تاکید کرد: هر دستگاهی که باشد برخورد قانونی با آن می‌شود.

دامنه جنوبی البرز بیش از ۱۳۰ هزار هکتار وسعت دارد که از شرق با جاده دماوند و حوزه سد لتیان تا ارتفاعات لواسان و از غرب تا آخرین حد حریم شهر تهران در گرمدره را در بر می‌گیرد.

 

 

    نظرات