جلوگیری از خروج ۱۹۴ هزار مترمکعب آب از سفره های زیر زمینی شهرستان...

مدیر امور منابع آب شهرستان های رباط کریم و بهارستان گفت: در جهت اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی آب های زیرزمینی و صیانت از منابع آبی طی هفته گذشته با انسداد ۶ حلقه چاه غیر مجاز از خروج ۱۹۴ هزار متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی این امور جلوگیری شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، "عبدالناصر ابراهیمی" با اعلام مطلب فوق افزود: با تلاش گروه گشت و بازرسی و با همکاری کارشناسان حقوقی و اخذ دستور قضایی طی یک هفته گذشته ۶ حلقه چاه غیرمجاز در محدوده عملکرد این امور در اراضی شهرستان بهارستان در مجموع به عمق ۳۰۵ متر و با دبی ۱۲ لیتر بر ثانیه پر و مسدود شد.

وی با بیان اینکه انسداد چاه‌های غیرمجاز نقش موثری درجلوگیری از تشدید افت آب‌های زیرزمینی دارد، تصریح کرد: شناسایی و برخورد با چاه های غیر مجاز از وظایف ذاتی و قانونی این امور به شمار می رود و در طرح احیاء و تعادل‌بخشی منابع آب‌های زیرزمینی باید وضعیت بحرانی منابع آبی را با بهبود مصرف آب در بخش های اساسی از جمله کشاورزی که مهمترین و پر مصرف ترین می باشد کنترل کرد.

ابراهیمی در پایان خاطر نشان کرد: امور منابع آب رباط کریم و بهارستان بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد نمود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای تهران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای تهران

    شركت آب منطقه‌ای تهران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات