رفع‌تصرف ۵۰ هکتار از بستر رودخانه اسماعیل‌آباد در مشهد

رفع‌تصرف ۵۰ هکتار از بستر رودخانه اسماعیل‌آباد در مشهد

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمد علایی" در نشست خبری با بیان اینکه خبرنگاران به دلیل نقشی که در مدیریت و ساماندهی افکار عمومی دارند جزو اعضای اصلی تیم مدیریت آب استان محسوب می‌شوند، در رابطه با بازگشایی رودخانه اسماعیل آباد اظهار کرد: در شمال شرق مشهد و در شمال مجموعه تجاری الماس شرق، رودخانه‌ای به نام اسماعیل آباد وجود دارد که روستای اسماعیل آباد هم در آنجا واقع است.
وی افزود: از سویی دیگر در قسمت غرب این رودخانه تاسیسات صنعتی سنگین احداث شده و هر چه به سمت شرق رفته و وارد روستای اسماعیل آباد شویم رودخانه توسط افراد مختلف تصرف شده و وضعیت نامناسبی ایجاد کرده است.
علایی ادامه داد: وضعیت نامناسب این رودخانه از چند جهت مورد توجه است، نخست مسئله سیلاب است که سال گذشته و امسال در این زمینه مشکلاتی داشتیم و این وضعیت قابل ادامه نیست و نباید نسبت به چنین مسئله‌ای بی‌توجه بود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی بیان کرد: سال گذشته همکاران ما در دفتر مهندسی رودخانه‌ها حریم و بستر رودخانه اسماعیل آباد را مشخص کردند. طول آن 6525 متر و مساحت بستر رودخانه نزدیک به 50 هکتار است.
وی با بیان اینکه در حریم رودخانه 172 واحد مسکونی بنا شده که بین 100 تا 15 درصد این منازل در داخل رودخانه هستند، گفت: وظیفه آب منطقه‌ای است که بستر رودخانه را پاکسازی و رفع تصرف کند، اما پیگیری مسائل اجتماعی مربوط به حوزه های دیگر است.
علایی گفت: از امروز کار بازگشایی رودخانه اسماعیل آباد را آغاز خواهیم کرد و بخش‌هایی از رودخانه که مورد تصرف واقع نشده لایروبی می‌شود، همچنین بستر رودخانه که سرشار از انواع پسماند است با کمک همکاران شهرداری پاکسازی خواهد شد.
وی در رابطه با کسانی که در بستر رودخانه خانه سازی کرده اند، ادامه داد: به افرادی که در بستر رودخانه، خانه سازی کرده و شرایط بدی را به وجود آورده‌اند یک ماه مهلت می‌دهیم تا بستر رودخانه را تخلیه کنند. در این فاصله شهرداری نیز به کسانی که جزو افراد آسیب دیده اجتماعی هستند و توان اقتصادی مناسبی ندارند کمک‌هایی ارائه می‌دهد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان خراسان رضوی گفت: در این بین کسانی که حاضر به همکاری نباشند بعد از بازگشایی رودخانه علیه آنها شکایت کیفری و حقوقی انجام خواهد شد و بایستی اجاره مدت زمان تصرف بستر رودخانه را پرداخت کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات