کلاهبرداری نوین در فروش املاک

کلاهبرداری نوین در فروش املاک

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) یکی از بینندگان سایت «تابناک» در پیامی نوشت: من جوانی ۳۲ ساله و اهل تهران هستم.

پس از سال‌ها تحمل کار طاقت‌فرسا در شهرستان‌های دور افتاده و کمک به آبادانی کشور مبلغ سی میلیون تومان جمع‌آوری کردم و قصد خرید ملک با وام ۲۰ ملیون تومانی را داشتم برای همین به بنگاه‌های محل سر زدم تا اینکه موردی به مبلغ ۵۴ میلیون تومان برای خرید پیدا کردم.

ملک مورد نظر ۳۸ متر معرفی و فایل شده بود و صاحب خانه که یک جوان بود، شب اول بدون داشتن سند در بنگاه حاضر شد و اعلام کرد که ملک به قیمت منطقه به فروش می‌رسد و قیمت ایشان نیز منصفانه است البته با صحبت‌هایی که انجام شد ایشان با منت زیاد مبلغ دو میلیون تومان تخفیف دادند و قرار شد فردا شب سند ملک را بیاورند و ما نیز مبلغ ۲۰ میلیون تومان بابت اولین پرداخت به ایشان بدهیم.

قرار فردا از طرف مالک نقض شد و ایشان موبایل خود را نیز خاموش کردند پس فردا نیز بنگاهی نیامد روز بعدش سند را آوردند تا قولنامه نوشته شود، ولی این کار به روز بعد موکول شد البته باید بگویم این کار برای تشنه نگاه داشتن خریدار که من باشم انجام شد؛ خلاصه در روز آخر معلوم شد که ملک مورد نظر به نام پدر آن آقای جوان است و ما باید به همراه بنگاهی به خدمت ایشان که یکی از سکه‌فروشان خیابان جمهوری است برسیم و در آنجا خیلی سعی کردند که ما خیلی زود قولنامه را امضا کنیم. وقتی کمی‌دقت کردم دیدم متراژ خانه سه متر کمتر نوشته شده وقتی قضیه را جویا شدم، خیلی ناراحت پاسخ دادند خوب نمی‌خواهی نخر!

همین است که هست؛ ما روز اول که آمدیم بنگاه، متراژ دقیق در ذهنمان نبود حالا هم داریم ضرر می‌کنیم.

خلاصه زیر بار نرفتند که قیمت را کاهش دهند و می‌خواستند مبلغ ۴ میلیون تومان بیشتر از قیمت ملک از من بگیرند من هم زیر بار نرفتم و معامله به هم خورد.

بنگاهی هم طرف فروشنده را گرفته بود و سعی می‌کرد مرا به نوعی قانع کند. من که خیلی شگفت زده شده بودم، برای بعضی از نزدیکان این ماجرا را تعریف کردم و متوجه شدم اکثر آنان چنین تجربه‌ای را در گذشته داشته‌اند و کلاه سرشان رفته و من خیلی خوش شانس بودم که اول کار فهمیدم و اعتماد نکردم.

حالا من که برای خرید خانه ملک مورد اجاره خود را پس داده‌ام و مالک نیز ملک را اجاره داده، نمی‌دانم چه کار کنم و در این فرصت یکی دو روزه، خانه از کجا گیر بیاورم.

سوال من از مسوولان این است که آیا نظارتی بر این تبانی‌ها وجود دارد؟

 

 

 

    نظرات