قیمت فروش مغازه در تهران

قیمت فروش مغازه در تهران

http://www.bananews.ir/به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) در بازار املاک و مستغلات، فقط واحدهای مسکونی استثنایی که با دلیل یا بی دلیل ارزان قیمت هستند، عرضه نمی‌شوند، چراکه در بین واحدهای تجاری آماده تحویل به خریداران، واحدهایی هستند که قیمت فروش آنها کمتر از قیمت واقعی از سوی فروشنده‌ها پیشنهاد می‌شود‌.

معمولا برخورداری از سند اوقافی یا عدم بهره مندی از برخی امکانات (آب، گاز، کولر، اسپیلت و غیره ) باعث پیشنهاد نرخ‌های زیر قیمت حقیقی در بازار واحدهای تجاری می‌شود‌.

برای مثال یک واحد تجاری ۱۲۰ متری با ۲۵ سال عمر در منطقه تهرانپارس واقع در خیابان وفادار، متری یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، زیرا سند این ملک اوقافی است‌. بررسی‌ها بیانگر این مساله است که نرخ پیشنهادی بسیار ارزان بوده، چرا که بازه قیمت واقعی این واحد تجاری بین ۵ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۹۷۰ هزار تومان برآورد می‌شود‌.

همچنین در همین منطقه (تهرانپارس) واحد تجاری دیگری با متراژ ۲۷ متر مربع به قیمت متری ۴ میلیون و ۶۳۰ هزار تومان آماده تحویل به خریدار است، اما این ملک فاقد جواز است و اگرچه بالکن جزو امکانات این واحد تجاری محسوب می‌شود، اما در سند ذکر نشده است‌.

اما در این بین املاک تجاری دیگری هستند که بدون عیب و ایراد با قیمت ارزان به بازار فروش پیشنهاد شده است‌. از جمله: در حوالی خیابان انقلاب، مالکیت و سرقفلی یک واحد تجاری ۲۵ ساله با متراژ ۱۴۵ متر مربع به بازار فروش عرضه شده است‌. قیمت هر متر مربع این واحد ۱۴۵ متری، ۴ میلیون تومان اعلام شده است، در حالی که ۷ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان کمترین و ۲۲ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بیشترین قیمت هر متر این ملک مشابه محاسبه می‌شود‌.

علاوه براین ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت هر متر مربع واحدی تجاری ۶۱ متری در خیابان علامه واقع در منطقه سعادت آباد است‌. این ملک تجاری ۷ سال ساخت، سرقفلی و مالکیت آن برای فروش اعلام شده است‌.

از سوی دیگر مالکیت یک ملک تجاری ۸۰ متری، ۸ سال ساخت در خیابان میرداماد متری ۱۳ میلیون تومان برآورد شده است، اما قیمت واقعی این واحد تجاری بین ۱۴ میلیون و ۵۷۰ هزار تومان تا ۳۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پیش‌بینی می‌شود‌.

همچنین در میدان امام حسین واحد تجاری ارزان قیمتی به بازار معرفی شده است، زیرا قیمت هر متر مربع این واحد که با سرقفلی به خریدار واگذار می‌شود ، ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده در حالی که قیمت هر متر مربع چنین ملکی باید بین ۶ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان تا ۹ میلیون و ۳۸۰ هزار تومان اعلام شود‌.

دنیای اقتصاد

    نظرات