افتتاح پایانه صادرات هوایی کشور در اصفهان

افتتاح پایانه صادرات هوایی کشور در اصفهان

http://www.bananews.ir/نخستین پایانه صادرات بار هوایی کشور در کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان با حضور معاون وزیر و رییس سازمان توسعه تجارت ایران افتتاح شد.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) این پایانه صادراتی که با همکاری بخش خصوصی ساخته شده است شامل انبار عمومی، دو سردخانه، پنجره واحد تجاری و گمرک مستقل است و برای ساخت آن در ۲ هزار و ۵۰۰ مترمربع زیربنا،۱۱ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری صورت گرفته است که ۲ میلیارد ریال آن از محل کمک‌های سازمان توسعه تجارت ایران تامین شده است.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم افتتاح این پایانه با اشاره به اهمیت روزآوری در تجارت گفت: به روزآوری در دانش، روش‌ها و سرعت اجرای کار، موجب تسهیل امر تجارت می‌شود.

حمید صافدل تجارت را موتور محرکه تولید دانست و اظهار کرد: فرآیند تولید و تجارت به عنوان دو موضوع در هم تنیده، قابلیت تفکیک ندارد و باید شرایطی را در کشور فراهم آوریم تا بتوان حاصل دسترنج کشاورزان، صنعتگران و... را به نواحی مختلف دنیا صادر کرد.

وی خاطرنشان کرد: فراهم شدن زیرساخت‌ها از جمله بانک‌ها، اینترنت، حمل‌و‌نقل و... که در ارتباط با توسعه تجارت شکل می‌گیرد موجب تسهیل و ارزان تر شدن تجارت می‌شود.

رییس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه سهم صادرات استان اصفهان در بخش‌های مختلف با توجه به پتانسیل‌های آنها در حال افزایش است، گفت: افتتاح پروژه‌های مختلف از جمله پایانه صادرات بار هوایی در اصفهان در کنار پروژه‌های مکمل مانند چارتر هوایی، ارتقای موفقیت و توسعه صادرات استان را در پی خواهد داشت.

صافدل ادامه داد: در کنار توسعه زیرساخت‌های تجارت، توجه به توانمندسازی بنگاه‌های زودبازده، آموزش و حضور در بازاریابی‌ها ضروری است که در نهایت موجب تسهیل تجارت با حداقل هزینه‌ها و در کمترین زمان ممکن می‌شود.

وی با اشاره به افتتاح کارگو ترمینال فرودگاه شهید بهشتی اصفهان اذعان کرد: امروز این ایده به نتیجه رسیده است، ولی با تکمیل ظرفیت‌های آن از جمله چارتر هوایی می‌توان در آینده اثر این پروژه را در آمارهای اقتصادی کشور و توسعه تجارت مشاهده کرد.

 

 

    نظرات