نجات 610 اصله درخت با سيستمي شدن فرايندها در توزيع برق ...

به گزارش پايگاه خبري توانير و به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق جنوب استان كرمان، نيك پور مدير دفتر هيات مديره و مدير عامل اين شركت در خصوص ميزان صرفه جويي كاغذ با استفاده از سيستمي شدن فرايندها در سال 98 بيان كرد: يكي از چشم اندازهاي شركت در سال 1404 عدم مراجعه حضوري مشتركان به شركت است، به اين معنا كه با فراهم كردن زير ساخت هاي لازم بتوانيم ميزان مراجعه حضوري مشتركان به شركت را به صفر برسانيم.
وي افزود: از اوايل سال 98 اين شركت جز شركت هاي پيشگامي بود كه با اجراي پروژه قبض سبز كه از سوي شركت مادر تخصصي توانير ابلاغ شده بود براي حذف قبوض كاغذي برق بيش از 551 هزار مشترك اقدام كرد و با اجراي آن، بيش از 20 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي حاصل و از قطع 153 اصله درخت در سال پيشگيري شد.
نيك پور خاطرنشان كرد:توزيع برق جنوب استان كرمان براي تحقق اين هدف با تهيه نقشه استراتژيك و تدوين برنامه هاي كوتاه مدت، ميان مدت و بلند مدت و همچنين با بررسي مجدد فرايندهاي شركت ضمن الكترونيكي كردن و حذف فرم هاي اضافه كاغذي باعث كاهش هزينه هاي شركت شد.
وي افزود: اين شركت وظيفه خدمات رساني به 16 شهرستان استان را برعهده دارد كه مسافت بعضي از آنها از مركز استان بيش از 400 كيلومتر است؛ بنابراين با پياده سازي سيستم اتوماسيون اداري جهت تبادل الكترونيكي نامه ها كه 532 كاربر از آن استفاده مي كنند بيش از يك ميليون و 748 هزار فرم يا برگ كاغذي كم شده و علاوه بر مبلغ 159 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي ،از قطع  318 اصله درخت جلوگيري شده است.
وي در ادامه تصريح كرد:سيستم اتوماسيون اداري علاوه بر صرفه جويي اقتصادي و زيستي باعث كاهش زمان تبادل اطلاعات شده كه اين مهم ضمن سرعت بخشي به انجام فرايندها، رضايت ارباب رجوع را نيز در بر داشته است.
اين مقام مسوول افزود: با پياده سازي سيستم جامع مالي و اداري و حذف بيش از 110 هزار فرم يا برگ كاغذي علاوه بر صرفه جويي 10 ميليارد ريالي باعث نجات 21 اصله درخت در سال شده است.
نيك پور اظهار كرد: با پياده سازي سيستم جامع اتوماسيون اداري به دليل الكترونيكي شدن فرايندها، امكان عدم مراجعه حضوري پيمانكاران جهت پي گيري صورت وضعيت و ساير موارد مرتبط در سطح شركت فراهم شده است.
مدير دفتر هيات مديره و مدير عامل شركت، بيان داشت: در حوزه فروش و خدمات مشتركان نيز با تكميل و توسعه سيستم جامع خدمات مشتركين و همچنين واگذاري برخي خدمات به دفاتر پيشخوان، بيش از 906 هزار برگ فرم معادل 82 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي شده و 93 اصله درخت به چرخه طبيعت بازگشته است.
وي تصريح كرد: در حوزه فني و مهندسي نيز بيش از 133 هزار برگ فرم معادل 12 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي حاصل  و از قطع 25 اصله درخت در سال جلوگيري شده است.
مدير دفتر هيات مديره و مدير عامل شركت در پايان تاكيد كرد: با مجموع اقدامات انجام شده تا كنون بيش از 283 ميليارد ريال صرفه جويي اقتصادي حاصل و سالانه 610 اصله درخت را حفظ كرديم و اميدواريم با ادامه روند بازنگري و الكترونيكي شدن فرايندهاي شركت، بتوانيم در راستاي ماموريت شركت براي رسيدن به " تامين برق مطمئن، پايدار و اقتصادي؛ فراگير و سازگار با محيط زيست به منظور ارتقاي رفاه عمومي و توسعه پايدار" گامي موثر برداريم.
شايان ذكر است آمار مذكور مربوط به سال 98 مي باشد.
لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات