آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر مشهد

آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر مشهد

آغاز نصب تابلوهای هوشمند مشهد قدیم در سطح شهر مشهد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، نرگس شالچیان رابع با بیان این مطلب، اظهار کرد: با هدف معرفی جلوه هایی از مشهد قدیم به زائران، گردشگران و شهروندان، معاونت گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با استفاده از فناوری های نوین و بستر QR اقدام به تصویر کشیدن این تصاویر در مکان ها و محورهای قدیمی مشهد می‌ کند.
وی افزود: در این طرح تابلوهایی که بر روی آن QR کد درج شده در سطح شهر نصب می شود و مخاطب با استفاده از گوشی هوشمند خود و با اسکن QR به مقایسه نمای قدیم و فعلی این مکان ها می‌ پردازد.
معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: در فاز اول این طرح درحدود ۴۰ نقطه که تصاویر قدیمی آن ها قبلا جمع آوری شده اجرایی خواهد شد و در ادامه علاوه بر افزایش مکان ها و تصاویر، افزونه های دیگری مانند خوانش داستان ها و روایت های قدیم آن اماکن، تصاویر ۳۶۰ درجه نیز به آن اضافه می‌ شود.
شالچیان تصریح کرد: تصاویر این اماکن، از منابع مختلفی همچون بانک اسناد روابط عمومی شهرداری مشهد و دانشگاه فردوسی و سایت های معتبر از حدود ۶ ماه پیش در حال جمع آوری، ویرایش و ترمیم است و از حوزه های مختلف تاییدیه اجرای آن اخذ شده است.
وی اضافه کرد: این تابلوها از جنس استیل با روکش پلکسی و در سایز ۵۰ در ۵۰ سانتی متر تهیه شده که اکثرا بر روی کف زمین نصب می شود، اگر در مسیر خود به این تابلوها برخوردید آن را اسکن نمایید و از نمای قدیم آن مکان دیدن کنید.
غزاله شهیدی

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات