سیاه پوش شدن شهر همزمان با ایام محرم/ اکران المان های محرم در ۶۵ نقطه  ...

سیاه پوش شدن شهر همزمان با ایام محرم/ اکران المان های محرم در ۶۵ نقطه ...

سیاه پوش شدن شهر همزمان با ایام محرم/ اکران المان های محرم در ۶۵ نقطه شهر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی درخصوص برنامه های شهرداری مشهد در ایام محرم و عزاداری سید و سالار شهیدان، اظهار کرد: به جهت حفظ منظر شهری و جلوگیری از نصب پراکنده پرده های مناسبتی در محل های مختلف و نامناسب، ۳۱۸ سازه تبلیغات مذهبی به جهت نصب پرده در سطح شهر آماده سازی شده است.
وی با اشاره به اینکه با نزدیک شدن به ایام محرم تمامی پرچم های الوان برروی عرشه پل ها تعویض می شود، افزود: در همین راستا هزار و ۲۰۰ پرچم مشکی برروی عرشه پل ها نصب شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به آماده باش ۱۰۰ درصدی نیروهای کارگری در این ایام بیان کرد: دو هزار و ۵۰۰ نیروی مازاد به جهت نظافت عمومی شهر و با اولویت معابر منتهی به حرم مطهر در نظر گرفته شده است.
یعقوبی خاطرنشان کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده دو هزار و ۵۲۹ چشمه سرویس بهداشتی عمومی به صورت شبانه روزی در این ایام آماده سازی شده است، همچنین طبق هماهنگی با هیات امنا مساجد برای ۹۰۰ چشمه سرویس بهداشتی اطراف حرم مطهر، افزایش ساعت خدمات دهی به زائرین و مجاورین تدارک دیده شده است.
وی به نظارت و کنترل سد معبر در ایام محرم تاکید کرد ادامه داد: برای جلوگیری و نظارت بر هرگونه سد معبر ۸۰ اکیپ، به ویژه در معابر منتهی به حرم مطهر پیش بینی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: به جهت شست و شوی معابر برگزاری مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، ۶۰ دستگاه ماشین آلات پیش بینی شده است؛ همچنین چهار هزار و ۵۰۰ سطل ثابت زباله در سطح شهر و معابر منتهی به حرم مطهر به موقع تخلیه خواهد شد.
استقرار خودروهای عملیات در اطراف حرم مطهر
یعقوبی مطرح کرد: به جهت حفظ ایمنی، پنج دستگاه خودروی عملیات سازمان آتش نشانی در اطراف حرم مطهر و حسینیه های متقاضی استقرار خواهد یافت.
کاهش ۲ دقیقه ای قطارشهری در روزهای تاسوعا و عاشورا
وی در خصوص برنامه های سازمان تاکسیرانی در ایام محرم اظهار کرد: ۹۰۰ دستگاه تاکسی در خطوط مبادی ورودی و همچنین هزار و ۴۵۰ دستگاه تاکسی در شبکه های بیسیم و ۴۵۰ تاکسی در خطوط حرم مطهر فعال هستند.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی دو دقیقه کاهش سرفاصله زمان رسیدن قطار به ایستگاه را در خطوط یک و دو خواهیم داشت.
یعقوبی خاطرنشان کرد: در همین راستا ساعات کاری پارکینگ های هسته مرکزی شهر در دهه اول محرم افزایش می یابد.
ایجاد ۱۰ سازه پارچه ای ویژه محرم
وی در خصوص برنامه های اجرایی سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: سه هزار پرچم آویز ستونی، هزار و ۲۰۰ پرچم بیرقی بی آر تی در مناطق یک، سه، هشت، ۹ و ۱۱، دو هزار پرچم بیرقی سردری مشکی در معابر اطراف حرم مطهر پیش بینی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تصریح کرد: همچنین ۱۰ عدد سازه پارچه ای ویژه محرم در سه راه خیام، چهارراه احمدآباد، میدان شریعتی و سعدی، چهارراه مجد، سه راه کوثر و سه راه دارایی و ۱۸۰ پرده نوشته برروی پایه پل های سواره نصب می شود.
یعقوبی عنوان کرد: ساخت و اکران ۱۰ المان ویژه محرم و جانمایی آن در ۶۵ مکان، مشارکت در برگزاری برنامه های عرصه شهدا، پویش جمع آوری کمک جهت آزادی زندانیان در فضای مجازی، مشارکت در برگزاری برنامه های تعزیه خوانی و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوعات حسینی در فضای مجازی از دیگر برنامه های این سازمان در ایام محرم است.
۵۰ هزار متر مربع اطلاع رسانی مناسبتی در سطح شهر
وی در خصوص برنامه های حوزه اداره کل روابط عمومی و بین الملل شهرداری مشهد اضافه کرد: اطلاع رسانی مناسبتی با ۵۰ هزار مترمربع در بیلبوردها و استرابوردها، اکران ۶ تیزر در تلویزیون های شهری از اقدامات این حوزه است.
گفتنی است که شهروندان می توانند برای ثبت درخواست خود به صورت ۲۴ ساعته با مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ تماس برقرار کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات