نگاه به پروژه کارخانه نوآوری؛ منطبق بر توسعه پایدار

نگاه به پروژه کارخانه نوآوری؛ منطبق بر توسعه پایدار

نگاه به پروژه کارخانه نوآوری؛ منطبق بر توسعه پایدار

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، آیدا مهربان در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری اظهار کرد: کارخانه نوآوری مشهد اولین فضایی است که به صورت ویژه برای حضور استارت آپ ها، شتاب دهنده ها و شرکت های نوآور دانش بنیان در یک مکان خاص با طراحی ویژه هشت ضلعی و انشعابات بسیار ایجاد شده است.
وی افزود: این فضا یک «Brown field» یا زمین قهوه ای است؛ به این معنا که می تواند دارای کاربری های بسیاری باشد، این فضا در گذشته یک کارخانه صنعتی بوده و تلاش ما این بوده است که بار صنعتی این مکان را حفظ کنیم و مجددا آن را به بار مفهومی گذشته خود بازگردانیم. این کارخانه قرار است در آینده تولید فکر و ایده داشته باشد و به شدت از خلاقیت ها حمایت کند تا با استفاده از این بستر بتوانیم از ایده و اکتشافات خلاق جوانان در راستای حل معضلات شهری و بهبود شرایط زندگی شهروندان استفاده کنیم.
مهربان بیان کرد: نگاه ما به این پروژه کاملا منطبق بر توسعه پایدار، است به همین جهت از پنل های خورشیدی و اسکلت ویژه و خاص کارخانه قبلی استفاده شده است.
سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری مشهد در خاتمه بیان داشت: طبق زمانبندی مشخص شده تکمیل بخش عمرانی این پروژه در ۱۳ آبان ماه سال جاری انجام خواهد شد که قرار است سیستم های شتابدهنده و استارت آپ ها در آن مستقر شوند و لازم میدانم از خدمات و اقدامات مهندس آل شیخ معاون سابق برنامه ریزی و توسعه سرمایه انسانی شهرداری در راه اندازی این مجموعه تشکر و قدردانی کنم.
حوریه جمالی پور

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات