طرح باغ‌شهرها در شرایط فعلی قابلیت اجرایی ندارد

طرح باغ‌شهرها در شرایط فعلی قابلیت اجرایی ندارد

http://www.bananews.ir/یک کارشناس مسکن گفت: طرح باغ‌شهرها، طرح خوبی است ولی باید در جایگاه واقعی خود و با ساز و کار مناسب مطرح شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) محمد عدالتخواه در گفت‌وگو با ایسنا، تصریح کرد: در قرن هجدهم طرح باغ‌شهر در کشورهای صنعتی جهت جلوگیری از آلودگی هوا مطرح شد که این ایده به تدریج رشد کرده است و تاکنون سازمان‌های حمایت از محیط زیست و فضای سبز ادامه‌دهندگان آن بوده‌اند.

وی در ادامه به طرحی که رییس جمهوری درباره باغ‌شهرها و واگذاری هزار متر زمین به هر خانواده، مطرح کرده بود اشاره و خاطرنشان کرد:‌ به علت خام بودن این طرح، وزیر راه و شهرسازی به‌طور قاطع از آن پشتیبانی نکرد و عملا کنار گذاشته شد.

عدالتخواه در ادامه با بیان این‌که در حال حاضر در روستاهای ما کسانی هستند که هزار متر زمین آب‌دار دارند اما به خاطر مشکل بیکاری و کفاف ندادن درآمد کار کشاورزی به زندگی‌شان، به شهرها مهاجرت کرده‌اند، خاطرنشان کرد:‌ بهتر است مشکل بیکاری در روستاها و آب رسانی به شهرهای جدید و مسکن هر را برطرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه هزاران متر زمین خشک و بدون آب در کشور داریم اما قابلیت اجرا کردن چنین طرحی روی آن‌ها نیست، افزود: در نیت خیر مسوولان تردیدی وجود ندارد اما نیت و فکر خوب باید زمینه عملیاتی شدن داشته باشد. درحال حاضر در کشور بستر مناسبی برای اجرا شدن چنین طرحی فراهم نیست واین طرح در برخی کشورها که میزان زیادی بارندگی دارند قابل اجراست.

این کارشناس در پایان تصریح کرد: حل مشکلات آب‌رسانی شهرهای جدید و مسکن‌های مهر باید در اولویت باشد.

 

 

    نظرات