استاندار مازندران بر ادامه لایروبی‌ها و بازگشایی مسیر...

استاندار مازندران بر ادامه لایروبی‌ها و بازگشایی مسیر...

استاندار مازندران گفت: در 18 ماه گذشته به‌رغم وقوع سیلاب و طغیان رودخانه‌ها در استان، میزان خسارت به دلیل اقدامات خوب ساماندهی و لایروبی رودخانه‌ها به شدت کاهش پیدا کرده است.

وی گفت: گرچه پس از وقوع سیل اواخر سال 97 و اوایل سال98 اقدامات خوبی برای بازگشایی مسیر رودخانه ها و لایروبی آن انجام شد اما باتوجه به برخورداری استان از 7 هزار کیلومتر رودخانه این حجم از فعالیت ها کافی نیست.

دکتر حسین زادگان افزود: در قانون بودجه سال99 در طی پیگیری های این استان و همچنین برخی از استان ها، قانونگذار حق انتفاع از مصالح رودخانه ای را برای بهره برداری و نگهداری از رودخانه پیش بینی نموده که این اقدام موجب شد تا شرکت آب منطقه ای بتواند علاوه بر استفاده از اعتبارات عمومی با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی مشکلات و نگرانی های مردم در زمینه بازسازی و لایروبی را کاهش و تقلیل دهد.

وی با قدردانی از تلاش انجام شده توسط آب منطقه ای و دیگر دستگاه ها که در این زمینه مشارکت داشتند گفت: خوشبختانه تلاش های انجام شده موجب افزایش رضایتمندی مردم به ویژه مجاورین رودخانه گردید که نمونه آن روستاییان و مالکین اراضی مجاور همین بازه می باشند.

در این بازدید که دکتر شریعتی نماینده مردم نکا، بهشهر و گلوگاه نیز حضور داشت آقای دکتر محمدابراهیم یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ضمن تشریح اقدامات انجام شده برای مدیریت سیلاب در استان در طی 18ماه گذشته گفت: تلاش شد درگام اول مناطقی که آسیب پذیر و بحرانی بودند شناسایی شوند و لایروبی و ساماندهی رودخانه های آنها در اولویت قرار گیرد که یکی از این بازه ها بازه گیل آباد تا نوذرآباد در رودخانه نکارود به طول 18کیلومتر بود که با بازگشایی مسیر و لایروبی رودخانه نکارود روستاهای گیل آباد، حاجی محله و بزمین آباد و نوذرآباد و اراضی کشاورزی و باغات آنها که هرساله دچار خسارت سیل می شدند ایمن شده و نگرانی های مردم برطرف شد.

شایان ذکر است در استان 7هزار کیلومتر رودخانه وجود دارد که از ابتدای سال 98 تاکنون بیش از 270 کیلومتر از آن ساماندهی، لایروبی و در بعضی از مناطق دیواره سازی انجام شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات