10 میلیارد ریال به طرحهای حوزه بالهارود در استان اردبیل اختصاص...

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل گفت: با تلاش و پیگیری چند ماهه شرکت آب منطقه ای اردبیل و موافقت شرکت مدیریت منابع آب ایران و وزارت نیرو و سازمان برنامه و بودجه کشور و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، در روزهای اخیر مبلغ 10 میلیارد ریال به طرحهای حوزه بالهارود در استان اردبیل اختصاص یافت.

مهندس کریم قرایی افزود: این اعتبار از محل اعتبارات توزیع متوازن از امکانات کشور و توزیع عادلانه و رفع تبعیض و ارتقای منطقه 29 مرداد 99 توسط رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور ابلاغ شده و با ابلاغ به این طرح مقرر است طرحهای این حوزه تعیین تکلیف گردند.

وی تصریح کرد: مقرر است با استفاده از این اعتبار مطالعه سدهای کله سر، سینه سر و توسانلو که به دلیل عدم تامین اعتبار از سالهای قبل، مطالعه آنها نهایی نشده است با سرعت ادامه یافته و گزینه های بهینه برای بهره برداری از پتانسیل این محدوده مرزی استان ارائه گردد .

مهندس قرایی اظهار داشت: بعد از تکمیل مطالعات سدهای فوق، پیگیری های لازم برای احداث سدهای معیشتی صورت می گیرد تا منابع آبی و خاکی منطقه بهره برداری گردد و از خروج قسمتی از آب مرزی استان جلوگیری شود .

معاون برنامه ریزی شرکت آب منطقه ای اردبیل در ادامه به اقدامات اخیر شرکت آب منطقه ای در پیگیری و اخذ مجوز تخصیص آب زیرزمینی در محدوده مغان شامل چهار شهرستان شامل اصلاندوز، بیله سوار، پارس آباد و گرمی اشاره کرد و یادآو شد: با پیگیریهای بعمل آمده، مجوز واگذاری 10 میلیون مترمکعب آب برای توسعه کشاورزی و شرب و صنعت در محدوده این شهرستانها اخذ شده و به متقاضیان واگذار خواهد شد تا طرحهای معیشتی خود را احداث نمایند که با این اقدام ساکنان در مناطق مرزی تثبیت خواهد شد و از خالی شدن مرزها جلوگیری می شود.

وی در پایان از متقاضیان خواست تا برای ارائه درخواست و تشکیل پرونده برای اخذ تخصیص آب به طرحهای سرمایه گذاری به ادارات منابع آب شهرستانهای مذکور مراجعه نمایند .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات