بیش از 2 هزار متر دام از دریاچه سد زاینده رود جمع آوری شد

بیش از 2 هزار متر دام از دریاچه سد زاینده رود جمع آوری شد

بیش از 2 هزار متر دام از دریاچه سد زاینده رود جمع آوری شد

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان گفت: محیط بانان این اداره در منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود بیش از 2 هزار متر دام صیادی از متخلفان جمع آوری کردند.

به گزارش«پارما» مجتبی حاجتی ' در این باره افزود: محیط بانان اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان در گشت وکنترل ، نور کشی و قلاب کشی از تمام قسمت های دریاچه سدزاینده رود منطقه حفاظت شده دالانکوه و سد زاینده رود شب هنگام با قایق موتوری سازمانی بیش از 2هزار متر دام از قسمت های مختلف دریاچه جمع آوری و به پاسگاه محیط زیست چادگان منتقل کردند.

وی اظهار داشت: . گشت و کنترل و قلاب کشی از تمام قسمت های دریاچه به عمل آمد و با توجه به اینکه گشت بصورت شبانه و به وسیله قایق موتوری انجام می شود متخلفین در محل حضور ندارند و در صورت حضور به محض شنیدن صدای قایق موتوری اقدام به فرار کرده و متواری می شوند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان افزود: همچنین تعدادی از ادوات صید که از متخلفان در سواحل دریاچه سد زاینده رود به جا مانده بود پس از جمع آوری به پاسگاه محیط بانی چادگان منتقل شد .

وی گفت: دریاچه سد زاینده ‌رود زیستگاه آبزیان مختلف از جمله ماهی‌ های کپور، دندان ‌دار، قزل ‌آلای رنگین‌ کمان و آمور است که صید غیرقانونی سبب کاهش این نوع ماهیان می شود .

وی تصریح کرد: با توجه به ثابت نبودن و پایین رفتن سطح آب دریاچه ، گاهی جزایر به طور کامل از آب خارج نشده و در تاریکی شب حتی با وجود نور پرژکتور هم قابل مشاهده و تشخیص نیستند ، امکان برخورد قایق با این جزیره ها وجود دارد که این موضوع گشت های شبانه را با خطرات بسیاری همراه می کند .

لینک اصل خبر در سایت اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    منبع خبر

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان

    اداره کل حفاظت محیط زیست استان اصفهان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات